شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
عجب شیر پرس - با اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شمار افراد مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در هرمزگان با افزایش قابل توجهی روبرو بوده و شمار بیماران به ۸۷ نفر رسید.
افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در هرمزگانبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، بیم گسترش شیوع ویروس کرونای خطرناک انگلیسی در هرمزگان افزایش یافته و روز به روز به صورت چشمگیری آمار مبتلایان افزایش می‌یابد.

این افزایش موارد مبتلا در آستانه سال نو شمسی بیانگر این نکته است که خانواده‌ها باید از دورهمی‌ها، مراسمات جشن و عزا پرهیز کنند تا سلامت عمومی به خطر نیفتد.

از سوی دیگر این نکته مهم را به مسئولان استانی گوشزد می‌کند که مانع از انجام سفرهای غیر ضروری به استان شوند چرا که چرخش مسافران در استان احتمال گسترش و همه گیری این بیماری خطرناک را افزایش می‌دهد و که در این شرایط، اوضاع وخیم شده و امکانات درمانی جوابگوی حجم بیماران نخواهد بود.

در همین زمینه دکتر فاطمه نوروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در شبانه روز گذشته شمار بیماران مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در هرمزگان باز هم با رشد قابل توجهی مواجه بود.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته تست کرونا از نوع جهش یافته انگلیسی 23 نفر دیگر مثبت شد تا در مجموع تعداد بیماران مبتلا به 87 نفر برسد، از این تعداد یک جوان 31 ساله قشمی متاسفانه جان خود را از دست داده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از این تعداد 38 مورد در بندرعباس، 19 مورد در جزیره قشم، 8 مورد در بندرلنگه، 4 مورد در حاجی‌آباد، 9 مورد در پارسیان، 8 مورد در بندرخمیر و 1 مورد در بستک مشاهده شده است.

نوروزیان تصریح کرد: در جزیره قشم نیز با ابتلای 7 نفر از ساکنان یک روستا(برکه خلف) با جمعیت 336 نفر کل روستا به کرونای انگلیسی کل روستا قرنطینه شده است.

وی افزود: به منظور کنترل اوضاع در این جزیره سایت ژئوپارک دره ستاره‌ها نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مردم درخواست کرد ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، حتما از دو ماسک استفاده کنند و از حضور در تجمعات، مراسمات عروسی و عزا پرهیز کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: