سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
رئیس سازمان نوسازی مدارس:
عجب شیر پرس - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در سال ۹۹ هزار و ۶۰ کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شد که در این زمینه از تمامی ظرفیت ها و اعتبارات ملی و استانی و خیرین استفاده شد.
تمامی کلاس‌های خشت و گلی ‌سیستان و بلوچستان جمع‌آوری شدبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، مهراله رخشانی‌مهر صبح امروز در جلسه ویدیو کنفرانس آیین کلنگ‌زنی 200 باب مدرسه در مناطق صعب‌العبور سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در زاهدان در حال برگزاری است، اظهار داشت: روزانه حدود سه کلاس در سیستان و بلوچستان توسط اداره کل نوسازی ساخته می شود اما هیچ تغییری در سرانه فضای آموزشی این استان به وجود نمی‌آید.

وی افزود: این در حالی است که بعد از زلزله کرمانشاه هر روز یک کلاس درس در این استان ساخته می‌شود و این موضوع سبب شد تا سرانه فضای آموزشی کرمانشاه 0.6 مترمربع افزایش یابد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در سال 99 هزار و 60 کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شد که در این زمینه از تمامی ظرفیت‌ها و اعتبارات ملی و استانی و خیرین استفاده شد.

رخشانی مهر با اشاره به چند برابر شدن اعتبارات ملی و استانی و همچنین آورده خیرین برای مدرسه‌سازی در این استان گفت: در سال جاری 760 میلیارد تومان اعتبار برای مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان تخصیص یافت که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه تمامی کلاس‌های خشت و گلی در سیستان و بلوچستان جمع آوری شده است، افزود: از نظر تامین منابع مالی برای ساخت کلاس درس در سیستان و بلوچستان هیچ مشکلی وجود ندارد بلکه مشکل اصلی در بسیاری از مناطق صعب‌العبور این استان نبود امکان حضور پیمانکار است.

این مسئول تصریح کرد: محدودیت های عبور و مرور در برخی مناطق و همچنین صعب العبور بودن و نبود جاده دسترسی از جمله مشکلات پیش رو برای حضور پیمانکاران در برخی نقاط سیستان و بلوچستان است.

رخشانی مهر خاطر نشان کرد: تنها 10 درصد مدارس سیستان و بلوچستان تخریبی است در حالی که میانگین کشوری در این زمینه 19 درصد است بنابراین مشکل اصلی در این استان ایجاد فضاهای جدید آموزشی است که این مورد نیز به خوبی هدف گذاری لازم انجام شده است.

وی به تفاهم نامه بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اشاره کرد و گفت: در قالب این تفاهم قرار است 200 باب مدرسه در مناطق صعب العبور استان ساخته شود که اقدامات این چنینی تنها راه جمع‌آوری کلاس‌های یک تا سه کلاسه است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: