شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
عجب شیر پرس - رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: تالاب "قره‌گل" این شهرستان پذیرای بیش از پنج هزار بال انواع پرنده مهاجر و بومی است.
تالاب

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، آوات بازیار روز شنبه اظهار داشت: این تالاب پس از بارش های مناسب سال جاری،دوباره احیاشده و هم اینکمیزبان انواعپرندگانآبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی است.

وی ادامه داد:با توجه به شرایط مناسب این تالاب هم اکنون انواع پرندگان شامل خانواده "اردک سانان"، "آبچلیک سانان"، "حواصیل‌ها" و سایر گونه ها در حال تغذیه و زیست هستند که نشان از شرایط مناسب این زیست بوم طبیعی دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت:در پی جاری شدن آب سیمینه رود و وضعیت مناسب اینرودخانه، بخشی از آب آنبه تالاب منتقل شده است کهاین امر باعث شده تا بیش از ۸۰ درصد تالاب آبگیری شده و تا پایان سال جاری نیز تمامیسطح تالاب آبگیری شود.

وی افزود: این تالاب در فصول گرم سال خشک شده و هر ساله با پر آب شدن رودخانه سیمینه رود دوباره آبگیری و احیا می شود.

"بازیار"با بیان اینکه احیای مجدد این تالاب موجب ورود انواع پرندگان مهاجر و بومی طی روزهای اخیر به این تالاب شده است، بیان کرد: با احیای این تالاب فصلی در حال حاضر شاهد ورود پرندگانی مانند غازخاکستری، پلیکان، فلامینگو، چنگر، مرغابی کله سبز، کاکایی صورتی و خاکستری و پرستوی دریایی نیز به این تالاب هستیم.

وی گفت: علاوه بر پرندگان آبزی، پرندگان کنارآبزی نیز از جمله حواصیل خاکستری و سفید نیز وارد این تالاب شده اند که این امر باعث خوشحالی مردم منطقه و کشاورزان شده است.

تالاب قره‌گول به مساحت تقریبی ۳۰۰ هکتار در شمال شرق شهرستان بوکان و در مجاورت روستای به نام قره‌گول قرار گرفته و یکی از تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه است که از رودخانه سیمینه رود تغذیه می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: