جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
دادستان:
عجب شیر پرس - دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به برخی تخلف‌های صورت گرفته در زمینه حمل مواد خوراکی گفت: اشد مجازات در انتظار ناقضان شیوه‌نامه‌های بهداشتی مرتبط با حمل مواد خوراکی در این استان است.
اشد مجازات در انتظار ناقضان شیوه‌نامه حمل مواد خوراکی در اردبیل استبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سید عبدالله طباطبایی روز شنبه در این زمینه اظهار کرد: با توجه به نزدیکی عید نوروز و نیاز شدید مردم به اقلام خوراکی و بهداشتی همچنین دریافت گزارش‌های گوناگون و رصد اطلاعاتی، با صدور دستور قضایی به تولیدکنندگان و مسئولان ذی‌ربط تاکید شد تا تولیدات استان با خودروهای مخصوص حمل شوند و به هیچ عنوان در اختیار سایر خودروها قرار نگیرد.

وی با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر پخش مرغ با روش‌های غیربهداشتی از جمله حمل با اتوبوس و حتی سواری‌های شخصی و غیریخچال‌دار افزود: از این پس به طور حتم بازار پخش بیشتر مورد بازرسی و نظارت قرار خواهد گرفت و خاطیان و ناقضان منتظر برخوردهای شدید قانونی باشند.

پیش‌تر از ۱۲ بهمن‌ماه در راستایپایین آوردن نرخ گوشت مرغ، حمایت از مصرف‌کنندگان و جلوگیری از وارد شدن فشار دوچندان به گروه‌های کم‌درآمد جامعه خروج هرگونه فرآورده مرغی بدون مجوز دامپزشکی از استان اردبیل ممنوع اعلام شده بود.

بر این اساس ماموران نیروی انتظامی و پلیس راه موظف شدند از خروج مرغ زنده یا کشتار شده فاقد مجوز دامپزشکی از خروجی شهرهای این استان جلوگیری کنند.

بنابر اعلام ستاد تنظیم بازار قیمت عرضه هر کیلوگرم گوشت مرغ با نرخ ۲۰۴ هزار ریال مصوب شده است.

پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ هزار تن گوشت مرغ در استان اردبیل تولید شود که نزدیک به ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن در داخل استان به مصرف برسد و سایر آن به صورت مرغ زنده یا کشتار شده در بازار استان‌های تهران، البرز، آذربایجان‌شرقی و زنجان عرضه شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: