سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
معاون آموزشی:
عجب شیر پرس - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز از تولید ۱۵هزار و ۱۲۱ فایل محتوای آموزشی دربستر شبکه شاد برای دانش آموزان دوره متوسطه استان خبرداد.
۱۵ هزار محتوای آموزشی در مدارس البرز تولید و منتشر شدبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مهریارکرمی روز شنبه اظهارداشت: اگرچه شیوع ویروس کرونا مدارس را تعطیل کرد اما جریان آموزش در بسترشبکه آموزشی با دقت و کیفیت بالا همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تا اسفند ماه سال گذشته یعنی همان ابتدای شیوع ویروس کرونا حدود ۶۰ درصد مطالب کتاب های آموزش داده شده بود، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد باقی مانده محتوای درسی کتاب ها نیز درفضای مجازی ارائه گردید.

کرمی بیان داشت: ازاسفند ماه تا خرداد ماه سال تحصیلی گذشته چهارهزار و ۸۷۴ فایل آموزشی برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه و هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش تولید شد.

وی تصریح کرد: درسال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیزتا کنون پنجهزار و ۱۷۳ تولید محتوای آموزشی به صورت سازمانی و همچنین ۱۰ هزار و ۲۴۷ محتوا دراستان به همت کارشناسان ستادی و دبیران مدارس متوسطه و هنرستان ها تولید شده است.

کرمی یادآورشد: از این تعداد سههزار و ۸۰۲ فایل آموزشی درستاد استان و ۶ هزار و ۴۵۵ فایل توسط کارشناسان و دبیران نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز تولید شده است.

وی با بیان اینکه محتواهای درسی برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه، فنی و حرفه ای، کاردانش و همچنین توانمند سازی دبیران این استان تولید شد، اضافه کرد: امروزه فضای مجازی به یک محیط آموزشی تبدیل شده است که باید ازآن برای آموزش به دانش آموزان استفاده کرد.

وی ادامه داد: : با شیوع ویروس کرونا معلمان با آموزش درفضای مجازی ثابت کردند که آموزش تعطیل شدنی نیست وکلاس های درس خود را دراین فضا به صورت فعال و کیفی دایرکردند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: : دانش‌آموزان با بهره ‌برداری ازاین محتواهای آموزشی می توانند همانند زمانی که درمدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش درارتباط باشند و درس ها را یاد بگیرند.

وی به برگزاری ۶۱۸ وبینار و نشست تخصصی برای توانمند سازی دبیران درالبرز پرداخت و افزود: از این تعداد ۱۵۷ وبینار استانی و مابقی در سطح نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان سازماندهی و اجرایی شد که درمجموع ۲۷ هزار و ۴۵۵ نفر از آموزش های تخصصی آن درخصوص تولید محتوای آموزشی استفاده کردند.

کرمی برگزاری این وبینارها را در کاهش هزینه ها، رفت و آمدها و ایجاد انگیزه و تبادل تجربه در بین کارشناسان ستادی و دبیران درتولید محتوای آموزشی موثردانست و یادآورشد: برگزاری این نشست ها منجر به انتقال تجربه ، تبادل اطلاعات و ارتقاء سطح کیفیت آموزشی درمدارس می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز درپایان به بازدید حضوری و مجازی از کلاس های درس دوره متوسطه و هنرستان ها دراین استان اشاره کرد و افزود: تا کنون ۴ هزار و ۳۰۲ بازدید از کلاس های درس استان به منظور نظارت بر فرآیند کیفی آموزش در بستر شبکه شاد صورت گرفت.

کرمی تاکید کرد: امروزه فضای مجازی به یک محیط آموزشی برای دانش آموزان درامور درسی و کسب مهارت ها ی زندگی تبدیل شده است که نیازبه نظارت والدین برای استفاده بهینه ازاین فضا دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: