وی با اشاره به اینکه تا اسفند ماه سال گذشته یعنی همان ابتدای شیوع ویروس کرونا حدود ۶۰ درصد مطالب کتاب های آموزش داده شده بود، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد باقی مانده محتوای درسی کتاب ها نیز درفضای مجازی ارائه گردید.
کرمی بیان داشت: ازاسفند ماه تا خرداد ماه سال تحصیلی گذشته چهارهزار و ۸۷۴ فایل آموزشی برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه و هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش تولید شد.
وی تصریح کرد: درسال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیزتا کنون پنجهزار و ۱۷۳ تولید محتوای آموزشی به صورت سازمانی و همچنین ۱۰ هزار و ۲۴۷ محتوا دراستان به همت کارشناسان ستادی و دبیران مدارس متوسطه و هنرستان ها تولید شده است.
کرمی یادآورشد: از این تعداد سههزار و ۸۰۲ فایل آموزشی درستاد استان و ۶ هزار و ۴۵۵ فایل توسط کارشناسان و دبیران نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز تولید شده است.
وی با بیان اینکه محتواهای درسی برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه، فنی و حرفه ای، کاردانش و همچنین توانمند سازی دبیران این استان تولید شد، اضافه کرد: امروزه فضای مجازی به یک محیط آموزشی تبدیل شده است که باید ازآن برای آموزش به دانش آموزان استفاده کرد.
وی ادامه داد: : با شیوع ویروس کرونا معلمان با آموزش درفضای مجازی ثابت کردند که آموزش تعطیل شدنی نیست وکلاس های درس خود را دراین فضا به صورت فعال و کیفی دایرکردند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: : دانشآموزان با بهره برداری ازاین محتواهای آموزشی می توانند همانند زمانی که درمدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش درارتباط باشند و درس ها را یاد بگیرند.
وی به برگزاری ۶۱۸ وبینار و نشست تخصصی برای توانمند سازی دبیران درالبرز پرداخت و افزود: از این تعداد ۱۵۷ وبینار استانی و مابقی در سطح نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان سازماندهی و اجرایی شد که درمجموع ۲۷ هزار و ۴۵۵ نفر از آموزش های تخصصی آن درخصوص تولید محتوای آموزشی استفاده کردند.
کرمی برگزاری این وبینارها را در کاهش هزینه ها، رفت و آمدها و ایجاد انگیزه و تبادل تجربه در بین کارشناسان ستادی و دبیران درتولید محتوای آموزشی موثردانست و یادآورشد: برگزاری این نشست ها منجر به انتقال تجربه ، تبادل اطلاعات و ارتقاء سطح کیفیت آموزشی درمدارس می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز درپایان به بازدید حضوری و مجازی از کلاس های درس دوره متوسطه و هنرستان ها دراین استان اشاره کرد و افزود: تا کنون ۴ هزار و ۳۰۲ بازدید از کلاس های درس استان به منظور نظارت بر فرآیند کیفی آموزش در بستر شبکه شاد صورت گرفت.
کرمی تاکید کرد: امروزه فضای مجازی به یک محیط آموزشی برای دانش آموزان درامور درسی و کسب مهارت ها ی زندگی تبدیل شده است که نیازبه نظارت والدین برای استفاده بهینه ازاین فضا دارد.