پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
ستاری:
عجب شیر پرس - معاون فناوری رئیس جمهوری گفت: ۱۸ شرکت دانش بنیان در طراحی، تولید و زیر سیستم های قطار ملی مشارکت و نقش داشتند.
۱۸ شرکت در تولید قطار ملی نقش داشتند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سورنا ستاری در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی ۳۱ رام قطار مترو و بهره برداری از ۲ ایستگاه یادگار امام و شهید ستاری افزود: در این پروژه ۸۰ درصد طراحی،۷۵ درصد ساخت و ۸۸ درصد زیرسیستم ها را خودمان انجام دادیم.

معاون رییس جمهوری گفت: برقی سازی قطار مترو نیز در دستور کار است و در مورد تولید دوچرخه برقی هم می توانیم با شهرداری مشارکت کنیم و تولیدکنندگان خوبی برای آن داریم.

وی خاطر نشان کرد: ۲ مشکل داریم که یکی پرداخت تسهیلات برای استفاده از موتور برقی در نقاطی از شهر و دیگری جلوگیری از تمدید مهلت تولید و استفاده از موتورهای آلاینده است.

ستاری ادامه داد: در مورد تولید اتوبوس نیز چند پروژه سنگین و همکاری با شهرداری تهران و مشهد داریم و امیدواریم تا خرداد برنامه اجرایی و بهره براری داشته باشیم.

وی افزود: شهرها در آینده جایی هستند که آموزش و و فناوریدر آن است و نسل جوان کارآفرینان در همین فضا بر سر کار می آیند.

مراسم افتتاح ۲ ایستگاه یادگار امام (ره) و شهید ستاری در خط ۶ مترو تهران با حضور محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور و همچنین پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در محل کارخانه واگن سازی تهران در حال برگزاری است.

خط ۶ مترو ۳۲ کیلومتر طول و ۳۱ ایستگاه دارد. این خط از حرم شاه عبدالعظیم آغاز و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین(ع) با خط ۲، در ایستگاه شهدای هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به شمال غربی تهران منتهی می شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: