پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
کولیوند مطرح کرد:
عجب شیر ما - نایب رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس با انتقاد از اختصاص نیافتن بودجه 700 میلیارد تومانی امداد و نجات کشور در سال 94، گفت: در تلاشیم تا سالانه دو درصد از منابع بودجه عمومی کشور را به حوادث غیرمترقبه اختصاص دهیم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت، محمدجواد کولیوند درخصوص ضرورت افزایش بودجه سازمان امداد و نجات در سال 95، گفت:‌ متاسفانه عدم تخصیص بودجه 700 میلیارد تومانی این سازمان در سال 94 مشکلات بسیاری را در حوزه امداد و نجات به وجود آورده به طوریکه مسئولان سازمان امداد و نجات بارها پس از وقوع بحران ناچار به استفاده از ذخایر امدادی موجود در سوله‌های کشور شدند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه در کمیسیون مشترک، افزود: این لایحه دارای 14 ماده است که حوادث غیرمترقبه را به خوبی آنالیز کرده است، به عبارت بهتر در ماده 10 ، 11 و 12 این لایحه پیش بینی شده که هرساله 2 درصد از منابع بودجه عمومی کشور صرف حوادث غیرمترقبه شود؛ البته تناسب این میزان درهرسال توسط شورای عالی بحران کشور تعیین می شود.

وی با تاکید بر افزایش اعتبار سازمان امداد و نجات کشور درلایحه بودجه سال 95، تصریح کرد:‌ برای اینکه امداد و نجات در کشور به موقع و درشرایط قابل قبول انجام شود، باید تمرکز مدیریتی واحد وجود داشته باشد ضمن اینکه بحران درکشور به ملی، استانی و شهرستانی سطح بندی شود، این موضوع در حال حاضر به شکل قانونی وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با یادآوری عدم اختصاص بودجه 700 میلیارد تومانی بودجه امداد ونجات کشوردر سال 94، گفت: درحال حاضر درحوزه کنترل بحران علاوه بر سازمان امداد ونجات کشور نهادهایی مانند وزارت نفت، راه و شهرسازی، تعاون، سازمان ثبت اسناد و پدافند غیرعامل نیز دخالت دارند، البته  مهم ترین مشکل در بخش امداد و نجات کشور عدم آموزش صحیح و به موقع به امدادرسانان است، بنابراین آموزش باید در لایه های مختلف شهرستان ها و روستاها انجام شود، زیرا پیشگیری بهتر از درمان است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از محقق نشدن بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۴ سازمان متبوعش بعد از گذشت ۱۰ ماه از سال خبر داد و گفت: متاسفانه هنوز ریالی از این بودجه هر چند اندک هم پرداخت نشده و ما نگران خالی شدن انبارهای اقلام امدادی هستیم.

گفتنی است لایحه حوادث غیرمترقبه نیز برای ایجاد یک مدیریت واحد در بحث امدادو نجات از چندی پیش در کمیسیون مشترک مجلس درحال بررسی است.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: