جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
عضو کمیسیون جهش تولید:
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون جهش تولید گفت: دولت به جای تحمیل مالیات‌های سنگین به تولیدکنندگان و صنعتگران بهتر است جلوی دلال‌بازی و سوداگری را در این بخش بگیرد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، صدیف بدری در مراسم تجلیل از فعالان حوزه صنعت و صادرات در اردبیل اظهار کرد: سرداران عرصه تولید، اشتغال و مقابله با جنگ اقتصادی امروز به همراهی بیشتر نیاز دارند و ما در مجلس آماده تصویب قوانین تسهیل‌گر در مسیر تولید هستیم تا با پرهیز از سوداگری، به معنای واقعی سرمایه‌گذاران در بخش تولید و صنعت مورد حمایت قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در حوزه تقنینی و نظارت ما آماده همکاری همه‌جانبه هستیم و در صورت نیاز با اصلاح قوانین به صورت ملی به توانمندی تولید و صنعتگران کمک خواهیم کرد.

عضو کمیسیون جهش تولید ضرورت پرهیز از اعمال رفتارها و بخشنامه‌های سلیقه‌ای را در حوزه تولید و صنعت یادآور شد و گفت: باید بخشنامه‌های خلق‌الساعه کنار بروند تا با یک قوانین منسجم عرصه تولید و صادرات مورد حمایت قرار گیرد تا فعالان این بخش نیز با آرامش بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.

بدری افزود: بخشنامه‌های جدید باید به نفع تولید و صادرات باشد که در ساختار وزارت صمت نیز قرار شده تا با پرهیز از صدور بخشنامه‌های جدید در جهت تسهیل امور و تأمین مواد اولیه واحدهای صنعتی تلاشی جدی انجام شود.

وی ضرورت اصلاح قوانین در بخش معافیت‌های مالیاتی و گمرکی را به عنوان ضرورت یادآور شد و خاطر نشان کرد: بانک‌های عامل با پرداخت تسهیلات به بخش تولید و صنعت با نرخ سود 18 درصد نمی‌توانند رضایت فعالان این بخش را فراهم کنند و به هیچ وجه تولید با نرخ سود بالای تسهیلات همخوانی نداشته و ثمره و نتیجه‌ای را به همراه نخواهد داشت.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: پیشنهاد ما این است تا خود وزارت نسبت به پرداخت تسهیلات کم بهره و اصلاح قوانین مالیاتی و بیمه‌ای اقدام کند تا بخشی از دغدغه و نگرانی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان رفع شود.

وی اعمال مشوق‌های صادراتی و تولیدی را در بودجه سال آینده به عنوان یک ضرورت یادآور شد و بیان کرد: ما در رقابت با سایر کشورها در عرصه صادرات، باید این انگیزه‌ها و مشوق‌ها را برای فعالان این حوزه در نظر بگیریم تا به دور از نگاه فرمایشی در حوزه عمل صادرات و تولید رونق بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل ادامه داد: یک تولیدکننده برای دریافت یک تا دو میلیارد تومان تسهیلات باید یک سال دوندگی کند در حالی که یک سوداگر اقتصادی با زد و بند خاص می‌تواند از طریق خرید و فروش زمین و سایر کارهای دلالی چندین برابر این مبلغ را در کمتر از یک ماه به دست آورد.

بدری به توزیع ناعادلانه تسهیلات بانکی در بین استان‌های برخوردار در مسابقه با استان‌های کم برخوردار اظهار کرد: از پول بیت‌المال در برخی از استان‌ها کارخانه‌های بزرگ راه‌اندازی شده در حالی که اردبیل از این واحدهای صنعتی و تولیدی بی‌بهره مانده و ضرورت دارد وزارت صمت یک نگاه ویژه‌ای را به استان‌های کم برخوردار داشته باشد.

عضو کمیسیون جهش تولید با انتقاد از پرداخت نشدن تسهیلات کرونایی به بخش تولید و صنعت تصریح کرد: خود تولیدکنندگان و کارآفرینان با چنگ و دندان در این شرایط سخت کرونا و تحریم سعی کردند تا حفظ نیروی کار کرده و به نوعی به تقویت تولید کمک کنند در حالی که در همین مدت بانک‌ها بزرگترین جفا را در حق فعالان این بخش داشتند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: