جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
بیش از ۲ میلیون راس احشام در آذربایجان غربی پلاک کوبی شد
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از مهر، رضا یوسفی رضایی با بیان اینکه پلاک کوبی احشام با هدف جلوگیری از قاچاق دام و هویت گذاری احشام انجام می‌گیرد، افزود: از ابتدای سال ۹۸ با آغاز طرح پلاک کوبی احشام تا پایان آذرماه امسال ۷۷۰ هزار رأس دام پلاک کوبی شده بود اما این تعداد در سه ماه اخیر به بیش از دو میلیون و ۳۴۰ هزار رأس رسیده است.
عجب شیر پرس - معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پلاک کوبی دو میلیون و ۳۴۰ هزار و ۹۳ راس احشام در استان طی سالجاری خبر داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه میلیون و ۸۶۳ هزار رأس دام سبک و ۵ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۱۲۲ رأس دام سنگین در استان داریم، ادامه داد: با توجه به استقبال صاحبان دام در استان پیش بینی می‌شود این میزان به آمار جمعیت دامی استان نزدیک شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر افرایش آگاهی و مشارکت دامداران استان در خصوص پلاک کوبی دام‌ها ادامه داد: با توجه به پراکنش دامداری‌ها اعم از صنعتی و سنتی در سطح استان، به منظور تسریع در روند اجرایی پلاک کوبی، اطلاع رسانی طرح پلاک کوبی به صورت فراگیر باید با به کارگیری ظرفیت‌های دهیاری‌ها، شوراها، مراکز خدمات کشاورزی، صدا و سیما و سایر دستگاه‌ها انجام گیرد.

یوسفی رضایی اضافه کرد: با توجه به اتمام زمان پلاک کوبی، دام‌های بدون پلاک و هویت حق نقل و انتقال، خرید و فروش، کشتار در کشتارگاه‌ها و اخذ خدمات دولتی را ندارند و به عنوان دام قاچاق تلقی می‌شوند.

وی اضافه کرد: دام‌های دارای پلاک قبل از هر گونه نقل و انتقال باید به اداره کل دامپزشکی جهت تشخیص هویت و اخذ برگ تردد مراجعه و مجوزهای لازم را اخذ کنند.

وی اظهار کرد: پلاک ۱۵ رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام محسوب می‌شود و تمامی هزینه‌های پلاک زنی به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می‌شود، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: