جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
معاون استاندار لرستان:
عجب شیر پرس - معاون استاندار لرستان گفت: یکی دیگر از کارهایی که باید به سرانجام برسد و حداقل برای ۱۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند فولاد ازناست، که حدود چهار هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، اسد عبدالهی امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس صمت لرستان، اظهار کرد: در استان ما در حوزه صنعت کارهای خوبی انجام شده و برخی کارها نیز نیمه‌تمام مانده است.

وی ادامه داد: در کل کشور در حوزه دولتی و بخش صنعت کارهای زیادی انجام شده اما در لرستان این فعالیت‌ها کمرنگ است.

رازانی افزود: بخش خصوصی بومی استان خیلی قوی نبوده و بخش خصوصی غیربومی نیز کارهایی را آغاز کردند که متأسفانه همانگونه بدون نتیجه مانده‌اند، مانند پروژه لاستیک‌سازی خرم‌آباد که رها شده است.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که باید به سرانجام برسد و حداقل برای ۱۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند فولاد ازناست، که حدود چهار هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی عنوان کرد: برخی از صنایع را داشتیم که حدود ۲۰۰۰ نفر مشغول کار بودند که تعطیل شدند و هنوز بلاتکلیف هستند، در کنار این‌ها کارهای خوبی مانند راه‌اندازی کشت و صنعت خرم‌آباد انجام شده‌ که بیش از ۱۰۰۰ نفر در آنجا کار می‌کنند.

عبدالهی با اشاره به تجهیز نساجی بروجرد و اشتغال ۱۰۰۰ نفر در این صنعت، عنوان کرد: در حوزه برق نیز امسال فاز اول نیروگاه خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: شرایط اقتصادی استان و کشور سخت است و به تعبیر برخی مسئولان شرایط از دوران جنگ تحمیلی نیز سخت‌تر است.

وی ادامه داد: یکی از دستگاه‌هایی که در این شرایط مسئولیتی را بر عهده دارد سازمان صمت است که از ابتدای تولید تا مرحله نظارت بر توزیع را برعهده دارد.

عبدالهی بیان کرد: اعتقاد ما این است شرایط کشور و به تبع آن استان سخت بوده و به نظر ما داریم از این شرایط سخت عبور می‌کنیم و در آینده نیز به استان خودمان خوشبین و امیدوار هستیم.

معاون استاندار لرستان افزود: علاوه‌بر تحریم‌ها و کرونا، سیل سال گذشته خسارات زیادی را به استان و زیرساخت‌های آن وارد کرد که با کمک تمام دستگاه‌ها و مردم از آن عبور کردیم و آینده استان روشن است، یکی از پارامترهای اصلی ما در توسعه منابع آبی است که ما کمبودی در این زمینه نداریم.

وی تصریح کرد: وضعیت صادرات استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته وضعیت بهتری داشته و بیشتر در حوزه پتروشیمی و کشاورزی است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: