دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
عجب شیر پرس - مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام گفت: ۱۲ هزار کیلوگرم انواع مواد خوراکی قاچاق از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه در این استان کشف شده است.
۱۲ هزار کیلوگرم مواد خوراکی قاچاق در ایلام کشف شد


به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، جوهر نادری روز پنجشنبه اظهار داشت: این مقدار در دوره مشابه پارسال ۲۷ هزار و ۵۹۳ کیلوگرم بوده است که کاهش ۹۸ درصدی را به نسبت سال گذشته نشان می دهد.

وی به کشفیات دستگاه های ضابط در خصوص فرآورده های شیلاتی قاچاق نیز پرداخت و افزود: امسال تنها ۳۰ کیلوگرم از این فرآورده ها در استان از قاچاقچیان بدست آمده است.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری ایلام یادآور شد: کشف پارچه قاچاق نیز در این استان در مقایسه با سال گذشته ۹۱ درصد کاهش داشته است بطوریکه پارسال ۶۱ هزار و ۹۴۸ متر پارچه از قاچاقچیان بدست آمد درحالیکه امسال این مقدار پنج هزار و ۵۶۴ متر بوده است.

نادری با اشاره به کشفیات صورت گرفته در زمینه تجهیزات رایانه تاکید کرد: امسال تنها ۱۵ دستگاه از این تجهیزات در استان توسط ارگان های کاشف بدست آمد که در مقایسه با ۸۳ دستگاه سال گذشته ۸۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۸۱۳ نفر از قاچاقچیان کالا و ارز در این استان دستگیر شده اند که این تعداد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته که ۶۱۹ نفر بودند، افزایش ۳۲ درصدی را نشان می دهد.

از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۸۲۱ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده که این تعداد در دوره مشابه پارسال ۵۹۲ پرونده بوده است.

۳۸ مورد از پرونده‌های قاچاق در استان بیش از یک میلیارد ریال ارزش داشته و ۶۸۳ پرونده نیز کمتر از یک میلیارد ریال ارزش‌گذاری شده‌اند و مجموع ارزش پرونده‌های کشف شده حوزه قاچاق کالا و ارز این استان در بازه زمانی ذکر شده افزون بر ۵۱۰ میلیارد ریال است.

مهم‌ترین پرونده‌های قاچاق طی این مدت محموله مکمل‌های دارویی در مرز مهران به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال و کشف حدود ۶ میلیون ماسک بهداشتی توسط سپاه بوده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: