پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
عجب شیر پرس - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی تولید هفت میلیون اصله نهال صنوبر با مشارکت بخش خصوصی در این استان آغاز می‌شود.
هفت میلیون اصله نهال در اردبیل تولید می‌شودبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، شهامت هدایت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: با مشارکت بخش خصوصی تولید هفت میلیون اصله نهال صنوبر در استان شروع شده و برای کاشت در سال آینده آماده خواهد شد و از این لحاظاستان اردبیل به خودکفایی می‌رسد.

وی افزود: نهال صنوبرمتناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان بوده و از لحاظ ارقام و گونه‌های درختی تمام دغدغه‌های نگهداری آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به توزیع نهال غیر مثمر مانند صنوبر همزمان با هفته منابع طبیعی در تمامی شهرستان های استان بیان کرد: توسعه فضای سبز و حفاظت از خاک از جمله اهداف توزیع نهال در استان است.

او با بیان اینکه هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا۲۲ اسفندماه همزمانبا سراسر کشور در استان اردبیل آغاز می شود، اضافه کرد:با توجه به اینکه اولین روز از هفته منابع طبیعی با عنوان "درختکاری و توسعه پوشش گیاهی"نامگذاریشده است،به همین مناسبت با حضور مسئولانو حافظان منابع طبیعی استان در سه‌راهی سرعین مراسم غرس نهال برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نامگذاری دومین روزهفته منابع طبیعی باعنوان "آبخیزداری و آبخوان‌داری"ادامه داد: در این روزپروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در تمامی شهرستان‌های استان افتتاح خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از افتتاح ۴۰ پروژه آبخیزداری همزمان با هفته منابع طبیعی در استان اردبیل خبر داد و گفت: با احداث این بندها،چشمه‌ها، چاه‌ها و منابع آبی زیرزمینی تقویت شده و جلوی وقوع سیل و فرسایش خاک گرفته خواهد شد.

هدایت با اشاره بهتخصیصاعتبار ویژه از محل صندوق توسعه ملی برای حوزه آبخیزداری به دستور مقام معظم رهبری افزود:سهم استان اردبیل از این اعتبارات ۶۰۰میلیارد ریالبود که ۱۹۰ بندآبخیزداری در نقاط مختلف استان احداث شد.

وی غرس نهال با حضور مسئولان، طلاب، دستگاه‌های عضو نهضت سبز و اقشار مردم در امامزاده سید صدرالدین، واکاری جنگل‌کاری حاشیه جاده اردبیل -مشگین‌شهر با مشارکت اداره اوقاف و سازمان‌های مردم‌نهاد،غرس نهال توسط خبرنگاران در محوطه صدا و سیما وبرگزاری مانور یگان حفاظت منابع طبیعی را از جمله برنامه‌های هفته منابع طبیعی در استان ذکر کرد.

وی رونمایی از سند سبلان،دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، نهال‌کاری در جاده سرعین با مشارکت بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد، برگزاری جلسات تخصصی با دانشگاهیان و مجامع علمی استان،غرس نهال در مدارس،افتتاح طرح کشت گل محمدی در شهرستان گرمی، تجلیل از همکاران نمونه و دیدار با خانواده معظم شهدا را از دیگربرنامه‌های هفته منابع طبیعی در استان اردبیل ذکر کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: