دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
عجب شیر پرس - مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از این استان به عنوان مبدع بسیاری از طرح‌های خلاقانه مقابله با فقر در کشور نام برد و گفت: در همین راستا کمیته امداد استان با اجرای یک طرح در استان سیستان و بلوچستان به مقابله با فقر در این استان می‌پردازد و به تعبیری در این طرح، کم‌جمعیت‌ترین استان به فقر در بزرگترین استان فقیرنشین کشور می‌رود.
کم‌جمعیت‌ترین استان به جنگ فقر در بزرگترین استان فقیرنشین می‌رودبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، محسن مسعودیان راد در نشستی با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در این طرح استان سمنان به عنوان استان معین در کنار هم‌وطنان‌مان در استان محروم سیستان و بلوچستان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این طرح هیچ هزینه‌ای از اعتبارات استان صرف نمی‌شود افزود: در این طرح با استفاده از ظرفیت‌های ملی و جدید از توان مددکاری در استان بهره می‌گیریم. در همین ارتباط در حال حاضر چند تیم مددکاری از استان برای اجرای طرح راهی سیستان و بلوچستان شده و هم‌اکنون در این استان حضور دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در پاسخ به پرسشی در خصوص گستردگی این طرح گفت: قرار نیست که استان سمنان همه مناطق محروم سیستان و بلوچستان را پوشش دهد بلکه در گام اول سه منطقه در این استان پهناور انتخاب شده و همکاران ما هم‌اکنون برای شناسایی و رفع مشکلات این مناطق هدفگذاری کردند.

وی با بیان اینکه قرار است که اجرای طرح به دست مسوولان این استان انجام و همکاران ما در کمیته امداد استان سمنان تنها ریل‌گذاری و طرح‌ریزی‌ها را بر عهده دارند اضافه کرد: تاکنون سه طرح پیشنهادی کمیته امداد استان برای اجرا در سطح ملی پذیرفته شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح گام‌های مختلفی طراحی شده تا با فقر در منطقه مقابله بهتری صورت گیرد خاطرنشان کرد: در این منظومه هفت گام طراحی شده تا مددجو به مرور توانمند سازی شده و از زیر چتر حمایتی خارج و خودکفا شود.

مسعودیان راد با اذعان به اینکه اجرای این منظومه تحولی در مدیریت فقر ایجاد می‌کند ادامه داد: در این منظومه به همه ابعاد و نیازهای مددجویان و از جمله به مسکن، اشتغال، آسیب‌های اجتماعی، سلامت، نیازمندی‌ها و کالاهای ضروری، استعدادسنجی مددجویان و...توجه جدی شده و برای آن راهکار ارائه شده است.

وی از اجرای طرح شتابا یا "شبکه توانمندسازی ایتام در بورس ایران" به عنوان دیگر طرح پیشنهادی ملی استان سمنان نام برد و گفت: در این طرح خانوار ایتام تحت پوشش استان با دریافت کد بورسی و کمک های دو تا چهار میلیون تومانی از سوی کمیته امداد وارد بورس شده اند.

وی این طرح در واقع یک ریل گذاری برای ارتقای وضعیت اقتصادی افراد نیازمند و خصوصا در این گام ایتام استان است که می‌تواند آینده آنها را رقم بزند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان سمنان، از اجرای طرح‌های آموزشی به ایتام در این راستا خبر داد و افزود: اجرای آزمایشی این طرح در سطح کشور می‌تواند شیوه‌های مددکاری و توانمندسازی را متحول کند.

مسعودیان راد با بیان اینکه ایتام استان سمنان بیشترین میانگین دریافتی در بین ایتام کشور دارند تصریح کرد: اگرچه اخیرا بازار سرمایه شرایط نامناسبی داشته اما اجرای این طرح و خرید عرضه‌های اولیه برای ایتام و آموزش آنها به مرور می‌تواند بیش از پیش به توانمندسازی آنها کمک کند.

ایجاد 3500شغل برای مددجویان استان

وی از سمنان به عنوان یکی از موفق‌ترین استان‌ها در ایجاد اشتغال نام برد و گفت: امسال سه هزار و 500 شغل در کمیته امداد استان برای مددجویان ایجاد شده که 3200 شغل از طریق تسهیلات و مابقی آن از طریق کاریابی‌ها ایجاد شده است.

وی از روند افزایشی ایجاد اشتغال در این نهاد حمایتی خبر داد و گفت: سال گذشته دو هزار و 200 شغل توسط کمیته امداد استان ایجاد و بسیاری از مددجویان توانمند شدند.

عضو کارگروه اشتغال استان از برپایی جشن ایجاد 3500شغل برای مددجویان در روزهای آتی خبر داد و اظهار کرد: تنها 1300شغل برای زنان سرپرست خانوار در استان ایجاد شده است.

وی از جذب 100درصدی اعتبارات این بخش خبر داد و افزود: 100میلیارد تومان اعتبار از سوی کمیته اممداد استان در این بخش جذب شده است این در حالی است که در سالیان گذشته هیچگاه در این بخش از 70 تا 75 درصد بیشتر جذب اعتبار نداشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان از افزایش قابل توجه درآمدهای کمیته امداد آن هم در شرایط کرونایی به عنوان یک معجزه نام برد و گفت: درآمدهای ما در سال گذشتهکمی بیش از 66 میلیارد تومان بوده و ایثن در حالی است که امسال و در 11 ماهه افزون بر 124 میلیارد تومان درآمد کسب کردیم که گویای رشد دو برابری درآمدها در این نهاد حمایتی است.

تجهیز 100مرکز برای جمع‌آوری کمک‌های جشن نیکوکاری

وی از تجهیز 100مرکز برای جمع‌آوری کمک‌های جشن نیکوکاری در استان خبر داد و افزود: با توجه به شرایط ناشی از شیوع کووید19 عمده برنامه های جشن نیکوکاری امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مسعودیان‌راد هدفگذاری این استان برای جمع آوری کمک‌ها در جشن نیکوکاری را 9 میلیارد و 600 میلیون اعلام و خاطرنشان کرد: این در حالی است که با وجود اینکه هنوز جشن نیکوکاری رسما آغاز نشده تا امروز افزون بر 14 میلیارد تومان در استان جمع‌آوری شده که این رقم بیش از هدفگذاری‌های ما در برنامه است و بدون تردید با برپایی جشن نیکوکاری میزان کمک‌های جمع آوری شده حداقل به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی همچنین از رشد 199درصدی جمع آوری زکات در استان خبر داد و گفت: امسال تنها در بخش زکات بالغ بر 30 میلیارد تومان درآمد کسب کردیم. و این در حالی است که این رقم در سال گذشته 15 میلیارد تومان بوده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: