جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
معاون استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نیازها و ضرورت های جامعه امروز ایجاب می کند که همه بخش ها و صنف های خدمات دهنده مهارت و آموزش های لازم را فرا بگیرند و خدمات استاندارد ارائه دهند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمدصادق پورمهدی عصر جمعه در بازدید از عملیات ساختمانی هتل آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ی آذربایجان شرقی، همچنین با اشاره به رویکردهای مدیریت استان در حوزه گردشگری بر اهمیت آموزش نیروهای خدمات دهنده و استانداردسازی خدمات آنان تاکید کرد.
وی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ی آذربایجان شرقی به دلیل ظرفیت و رویکردهای تئوری همراه با عمل به عنوان صالح ترین مرکز برای تحقق اهداف و برنامه های آموزشی و مهارتی استان در برنامه های راهبردی استان به ویژه در بخش خدماتی و گردشگری است.
پورمهدی گفت: رفتارها و نوع برخورد ما از متصدی پلکان پای هواپیما گرفته تا نیروی انتظامی و هتل سرویس دهنده هتل و راننده تاکسی در جذب و توسعه گردشگری در استان موثرند.
پورمهدی اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ی آذربایجان شرقی به دلیل ظرفیت آن به عنوان صالح ترین مرکز برای تحقق اهداف و برنامه های آموزشی و مهارتی استان در برنامه های راهبردی استان به ویژه در بخش خدماتی و گردشگری محسوب می شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: مدیریت استان از برنامه های آموزشی این مرکز حمایت می کند و همه دستگاه های اجرایی و بخش های صنفی و خدماتی هم موظف به همکاری با این مرکز هستند.
پورمهدی با اشاره به ضعف فاحش در شیوه های خدمات دهی در بخش های خدماتی مانند هتل ها و برخی صنف ها بر اصلاح رفتاری و توسعه آموزش های مهارتی در تمام صنوف و بخش های خدماتی تاکید کرد.
وی گفت: همه خدمات از صفر تا صد باید بر اساس اصول و منطبق با استاندارد ملی و بین المللی باشد و از سرایدار ساختمان تا راننده تاکسی و از متصدی غسالخانه تا فروشنده مغازه مهارت و آموزش های مورد نیاز صنف خود را فرا گیرند و با خوش رویی به مردم و مشتریان خدمات بدهند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: برنامه و فعالیت های مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان علاوه بر رشته های جاری باید سایر رشته های خدماتی که در جامعه مورد غلفت قرار گرفته اند را هم در بر بگیرد و نسبت به سطح ارتقا و مهارت آموزی آنها اهتمام کند.
وی تاثیر و بازدهی برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی در بخش های خدماتی را موثر تر از برخوردهای قانونی توصیف کرد و گفت: با وجود تشدید جرائم رانندگی و اعمال قانون اما تحول محسوس در کاهش تخلفات و یا تغییر در رفتار رانندگان حاصل نشده است.
پورمهدی با یادآوری مسوولیت های خطیر اداره کل آموزش فنی و حرفه ی تاکید کرد: لازم است همه نیروهای خدمات دهنده مهارت و شیوه برخورد با مردم و مشتری را یاد بگیرند و خدمات بهتر و استاندارد ارائه دهند.
محمد رضا سیابانی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های توسعه ای این اداره کل گفت: در یک سال گذشته بیش از 91 هزار نفر در رشته های متخلف صنفی مهارت و آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در این مرکز همچنین از روند برگزاری هفتمین آزمون کارآموزان که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، بازدید کرد.
در این آزمون بیش از شش هزار و 156 کار آموز در 327 حرفه شرکت کردند که 41 حرفه آن برای نخستین بار برگزار شده است.
بازدید از کارگاه بیوتکنولوزی کشت بافت گیاهی از دیگر برنامه های معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان بود.
برچسب ها: اصناف
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: