دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
استاندار:
عجب شیر پرس - استاندار کردستان گفت: هم اکنون این استان بخاطر اقداماتی که انجام شده، روی ریل توسعه قرار گرفته است و امیدواریم با حمایت مسوولان این روند سرعت بیشتری بگیرد.
کردستان روی ریل توسعه قرار گرفته است

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، بهمن مرادنیا  در نشست نخبگان، جوانان و فعالان اجتماعی و فرهنگی کردستان که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: به همت دولت تدبیر و امید، در سال‌های اخیر اقدامات بسیار ارزشمندی در بخش‌های مختلف صورت گرفته و این کارها با قدرت همچنان باید ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: امروز در حوزه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی و لاستیک که با بخش خصوصی در قالب تفاهم نامه انجام شد، گام موثری در توسعه استان خواهد بود و در آینده‌ای نزدیک نتایج و برکات آن ظهور پیدا می‌کند.

استاندار کردستان یادآور شد: این استان در سطح ملی چهره‌های بسیار شاخصی دارد که در عرصه‌های موسیقی، هنر و پزشکی فعالیت داشته و دارند و جوانان و نخبگان کردستانی همواره در تمام بخش‌ها خوب درخشیده‌اند.

امام جمعه سنندج هم در این نشست اظهار داشت: کردستان همواره در خدمت به نظام و انقلاب شهره بوده و تقدیم ۱۰ هزار شهید و جانباز نشان از وفاداری مردم این خطه از ایران اسلامی به نظام دارد.

ماموستا فایق رستمی بر لزوم رفع مشکلات جوانان به ویژه در زمینه بیکاری تاکید کرد و گفت: توجه به زیرساخت‌ و راه‌های این استان ضروری است، ضمن اینکه از ظرفیت‌های گردشگری کردستان‌ می‌توان برای توسعه منطقه بهره برد.

وی با بیان اینکه جوانان باید همواره به دنبال کسب علم و دانش باشند، اضافه کرد: کشور ما از لحاظ دفاعی و امنیت در دنیا بی نظیر است که نتیجه خون هزاران شهید است و همه باید قدردان این امنیت باشند.

معاون اول رییس جمهوری در این سفر یک روزه به کردستان، با حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، چند طرح را در بخش‌های مختلف به صورت همزمان افتتاح و عملیات اجرایی چند طرح نیز با حضور وی شروع شد.

از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دکتر جهانگیری به استان کردستان، می‌توان به بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی بانه، شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی و تولیدی، طرح‌های مسکن مهر و ۲۰ زمین ورزشی، ۴.۲ هکتار گلخانه و ۹۲۳ هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی و طرح‌های قابل افتتاح حوزه کشاورزی استان اشاره کرد.

همچنین با حضور جهانگیری در روستای "هانیس" سنندج، ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی در کردستان به بهره‌برداری رسید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: