چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
عجب شیر ما - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ارزش افزوده بخش کشاورزی استان در دو سال گذشته از 11 درصد به 16.5 درصد افزایش یافته است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، کریم مهری در جمع مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان های استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 35درصد اشتغال استان در این بخش است، گفت: با تقویت زیرساخت های موجود و استفاده از شیوه های نوین درصدد افزایش بهره وری در این بخش هستیم.
وی با اعلام اینکه عکسبرداری هوایی 80 درصد از اراضی کشاورزی استان انجام شده است، گفت: طرح پهنه بندی آبادی های استان هم در 21 شهرستان در حال اجراست.
مهری گفت: سند تدبیر توسعه استان در بخش کشاورزی دارای 9 هسته کلیدی است که با همت بحش خصوصی عملیاتی می شود.
وی با اشاره به اینکه تولید سالم و رقابتی از هسته های کلیدی این بخش است، بر تهیه ساختاری برای تحقق تولید صادرات محور تاکید کرد.
مدیر امور اراضی استان هم در این نشست با اشاره به اقدامات سالجاری در حوزه حفاظت از اراضی استان گفت: اولویت کاری در این حوزه پیشگیری است.
جعفری وند از راه اندازی گشت حفاظت از اراضی در پنج شهرستان تبریز، بستان آباد، مرند، هریس و شبستر خبرداد و گفت: برای هر چهار روستا یک کارشناس مروج بکارگیری شده است.
وی از استقرار سامانه 131 برای اطلاع رسانی در خصوص تغییر کاربری های غیرمجاز و زمین خواری در استان خبرداد و گفت: امسال 250 هکتار از ارضی استان رفع تصرف شده است.
جعفری وند اعلام کرد: در 9 ماهه امسال 225 مجوز تغییر کاربری داده شده و برای 24 هکتار از اراضی کشاورزی استان سند صادر شده است.
وی از رفع تداخل 200 هکتار از اراضی تداخلی شناسایی شده استان خبرداد و افزود: امسال 2000 هکتار از اراضی کشاورزی استان یکپارچه سازی شده است.
در این نشست تعدادی از مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان ها هم مشکلات مدیریت امور اراضی در حوزه مسئولیت خود را مطرح کردند.
اجرای طرح آمایش سرزمین به صورت شهرستانی، افزایش اعتبار اجرای احکام قلع و قمع و نظارت بیشتر بر عملکرد مشاوران املاک از خواسته های مطرح شده توسط مدیران جهاد شهرستان های آذربایجان شرقی بود.
27 درصد از وسعت 45 هزار و 481 کیلومتری آذربایجان شرقی کشاورزی است که شامل 2.5 میلیون هکتار مرتع ، 188 هزار هکتار جنگل، یک میلیون و 222 هزار هکتار اراضی زراعی و 124 هزار هکتار باغ است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: