جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان:
عجب شیر ما - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: بعد از اتمام پایش آماری واحدهای تولیدی استان، 660 واحد صنایع غذایی و آشامیدنی شناسایی شدند و بدین ترتیب 14 درصد کل واحدهای صنعتی استان را واحدهای صنایع غذایی تشکیل می دهند .

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، حسین نجاتی در همایش صنایع غذائی استان با اعلام این خبر افزود: از نظر تعداد واحدها مقام سوم، از نظر اشتغال رتبه دوم و در زمینه سرمایه گذاری مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داده ایم .

وی ادامه داد: اگر 200 واحد در حال توسعه استان با 670 میلیارد تومان به کار بیافتند بیش از 4 هزار و 500 نفر به جمع شاغلان این بخش افزوده می شود.

وی تاکید کرد: 40 درصد صادرات شیرینی و شکلات کشور را به خود اختصاص داده ایم و بعد از استان تهران در زمینه واحدهای صادراتی نمونه و ملی قرار داریم.

نجاتی با اشاره به تدوین سند راهبردی صنعت معدن و تجارت و تهیه برش استانی آن افزود: در این برنامه راهبری 12 گروه صنعتی به عنوان صنایع پیشگام انتخاب شدند که صنایع غذایی یکی از این صنایع است که در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه استان نقش مهمی دارد.

وی گفت: صنایع غذایی استان 300 هزار تن ظرفیت دارد و طبق هدف گذاری در سال 1404 به 1 میلیون تن خواهد رسید تا بتوانیم شاهد تحقق صادرات یک میلیارد دلاری باشیم .

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در مرحله حساس تولید، اشتغال و ارزش افزوده قرار داریم و اگر همه با هم همراه و همگام نباشیم نخواهیم توانست به نقطه مطلوب برسیم.


برچسب ها: صادرات ، شکلات
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: