يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
در جلسه شورای شهر تبریز مطرح شد:
عجب‌شیرما - عضو شورای شهر تبریز با اشاره به گسترش آسیب‌های نو پدید در میان خانواده‌های تبریزی گفت: نرخ رشد جرم در این کلانشهر سه برابر متوسط جهانی و از مهمترین آن‌ها سرقت، توهین به اشخاص و طلاق است.
به گزارش عجب شیر ما،  اکرم حضرتی در جلسه شورای شهر تبریزبا بیان این‌که40 درصد جمعیت ما در فاصله سنی 15 تا 40 سال هستند افزود: این افراد نیازهایی دارند که اگر مدیریت نشود مشکلاتی بوجود خواهد آمد که تبعات منفی در جامعه خواهد داشت.
وی با اشاره به این‌که بیشترین آمار طلاق در سال‌های اول زندگی اتفاق می‌افتد اظهار داشت: در سال 1390 از هر 8 ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شد که این رقم در سال 91 به 7  و سال 92 به 6 مورد افزایش یافته است.
وی یاد آور شد هم اکنون نیز از چهار مورد ازدواج یکی منجر به طلاق می شود و آن هم در سال‌های اول زندگی اتفاق می افتد.
حضرتی از دیگر تهدیدها  و آسیب‌های اجتماعی که امروزه در کلانشهرها اتفاق می‌افتد به قرار گرفتن زوجین زیر یک سقف بدون هیچ قرارداد شرعی و قانونی اشاره کرد و گفت: یکی از عواملی که منجر به ازدواج سفید می‌شود مشکلاتی مانند نبود شادی در جامعه است.
وی از تمایل خانواده‌ها به نداشتن فرزند به عنوان یکی دیگر از مشکلات کنونی جامعه نام برد و ادامه داد: یکی از دلایل تمایل به بی فرزندی؛ مشکلات مالی، ترس از آینده و احتمال از دست دادن شغل است که جامعه رابه سمت بی فرزندی یا تک فرزندی می‌کشاند و تهدیدی برای جامعه ماست.
عضو شورای شهر تبریز همچنین گسترش ماهواره در جامعه اشاره کرد و گفت: رونق ماهواره که هیچ گونه طبقه بندی سنی روی برنامه‌های آن  انجام نشده و باعث مشکلاتی از قبیل بلوغ زودرس و مشکلات عاطفی و جنسی، شکاف بین والدین و فرزندان و از بین رفتن حیاء و حرمت و در نتیجه در بلند مدت تبعات فرهنگی و اجتماعی می‌شود.
وی با اشاره به ترویج قلیان کشی بین دختران جوان اظهار کرد: امروزه بانوان ما هم دچار این مشکل شده اند و این عمدتا دامن قشر جوان و نوجوان ما را هم می‌گیرد که باید به این موضوع هم توجه شود.
حضرتی با اشاره به کاهش سن اعتیاد در جامعه گفت: اعتیاد در 65 درصد موارد به همسر آزاری، 55 درصد طلاق، 30 درصد کودک آزاری، 25 درصد خشونت، 20 درصد جرایم منکرات، 10 درصد جرایم عمومی منجر می شود.
وی یاد آور شد: متأسفانه این آمار روز به روز بیشتر می شود و اگر مدیران ما کاری نکنند و برای اوقات فراغت جوانان تدبیری نشود آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی آن گریبانگیر همه ما خواهد شد.

انتقاد خاماچی از  توسعه ساخت و ساز روی گسل تبریز
خاماچی عضو دیگر شورای شهر تبریز نیز با انتقاد از ساخت و سازهای بی رویه بدون در نظر گرفتن نقاط امن تبریز گفت: باید از توسعه ساخت و سازها روی گسل تبریز جلوگیری و به نقاط امن توجه شود.
خاماچی با اشاره به زلزله خیز بودن تبریز و وقوع 19 زلزله در آن که خسارات زیادی هم به جا گذاشته افزود: به جای اینکه ما شهرسازی را روی گسل ها توسعه دهیم باید روی مناطق امنی همچون سهند سرمایه گذاری کنیم چرا که کشور زلزله خیزی مثل ژاپن حتی روی مناطق گسل هم آسفالت کاری انجام نمی دهد چه برسد به برج سازی .
وی اضافه کرد: باید روی مناطق گسلی تبریز مطالعاتی داشته باشیم تا در آینده شاهد فاجعه های بزرگ ناشی ازوقوع زلزله احتمالی نباشیم.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: