شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
مدیرکل راه و شهرسازی استان:
عجب شیر پرس - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ساماندهی مهم‌ترین راههای مرزی استان به ۳۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
ساماندهی مهم‌ترین راههای مرزی آذربایجان‌غربی نیازمند ۳.۸ میلیارد ریال استبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، سیدمحسن حمزه‌لو در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه به بخش حمل‌ونقل به عنوان لازمه توسعه همه‌جانبه و متوازن منطقه، افزود: ساماندهی مبادی ورودی به پایانه‌ مرزی سرو به طول٧ کیلومتر نیازمند تأمین اعتبار است،همچنین ۶٣ کیلومتراز محور نقده- پیرانشهر- تمرچین در ارتقای ایمنی دسترسی به پایانه مرزی تمرچین نیازمند تأمین و تخصیص اعتبار به ارزش ۳۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این دو پروژه است.

وی گفت: همسو با تکمیل کریدور غرب کشور که پایانه مرزی بازرگان را به بندر امام خمینی(ره) متصل می‌کند، ساماندهی مبادی ورودی مرزی با توجه به تحریم‌های ظالمانه و بهره‌مندی از موقعیت استراتژیکی استان حائز اهمیت است.

حمزه‌لو با بیان اینکه برخلاف کمبود منابع مالی در سال جهش تولید ساخت و توسعه ٢٠٠ کیلومتر راه در شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای اجرا شده است، اظهار کرد: وجود ۱۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک و همجواری با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، ؛ استان آذربایجان‌غربی را به دروازه ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده، به شکلی که ٢۶ درصد صادرات و ۶٨ درصد واردات جاده‌ای از طریق پایانه‌های مرزی بازرگان، سرو، تمرچین، پلدشت و رازی یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه های اولویت‌دار و اثربخش در رفع عقب‌ماندگی استان در بخش حمل‌ونقل، تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در محدوده آذربایجان غربی شامل تعریض و بهسازی محورهای دارلک – ترشکان، مهاباد- ترشکان و احداث تقاطع‌های غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار، سه راهی دارلک و سه راهی ترشکان در مجموع به طول ٢۴ کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۴۱۰۰ میلیارد ریال اعلام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: بدون شک، آثار توسعه راههای ارتباطی با توجه به ظرفیت های بالقوه شمالغرب کشور بی‌شمار است وبسترسازی برای اجرای طرح های سرمایه گذاری در بخش صنعت و گردشگری استان و کاهش آمار تصادفات جاده ای از مهم‌ترین مزایای ساخت و توسعه راههای امن در دامن تاج زاگرس محسوب می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: