سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
عجب شیر پرس - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: از مجموع ۱۶۱ اثر ارسالی به جشنواره مد و لباس ۵۰ اثر در اختتامیه جشنواره تقدیر شدند.
تقدیر از ۵۰ اثر برگزیده در هفتمین جشنواره مد و لباس استان مرکزیبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام عباس دانشی چهارشنبه ۱۵ بهمن در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره مد و لباس استان مرکزی اظهار کرد: برگزاری جشنواره مد و لباس طی چندسال اخیر در استان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده که مسیر طراحی و تولید را هموار کرده است.

وی تصریح کرد: وزارت صمت نیز باید به این مهم توجه ویژه داشته باشد و از انجمن طراحان لباس حمایت کند، همچنین می طلبد تعاونی های لباس و پوشاک نیز با هنرمندان این عرصه تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

دانشی اضافه کرد: حجاب و پوشش اسلامی باید در جامعه نهادینه شود و برگزاری نمایشگاه مد و لباس با محوریت عفاف و حجاب مد نظر قرار گیرد.

فعالیت ۲۲۰ عضو در انجمن مد و لباس استان مرکزی

رییس انجمن مد و لباس استان مرکزی نیز در این آیین گفت: این انجمن در آذرماه سال ۹۸ با ۴۰ عضو فعال شروع به فعالیت کرد که در حال حاضر ۲۲۰ عضو فعال در این انجمن فعالیت دارند.

زهرا سلیمانی بیان کرد: انجمن مد و لباس استان در بهمن ۹۸ با ۱۰۰ اثار فاخر در نمایشگاه بین‌المللی استان شرکت کرد و در اسفند ۹۸ نیز مقرر شده بود نمایشگاه توانمندی بانوان برگزار شود که به سبب شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه برگزار نشد و اثار اعضا به فروش نرسید.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کمبود ماسک و لباس بیمارستانی اعضای انجمن در این حوزه ورود کرده و تا پایان سال بیش از ۱۰۰ هزار ماسک را بین اقشار مختلف به صورت رایگان توزیع کردند.

سلیمانی کسب رتبه دوم در جشنواره کشوری طراحی ماسک توسط دو عضو فعال انجمن مد و لباس استان مرکزی را یکی از موفقیت های اعضای انجمن در سال جاری عنوان کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: