شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
طلب 180میلیارد تومانی تامین اجتماعی سمنان
عجب شیر پرس - مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان گفت: روند افزایشی بیمه‌شدگان اجباری در استان گویای بهبود وضعیت اشتغال با وجود مشکلات ناشی از تحریم و کرونا است.
روند افزایشی بیمه‌شدگان اجباری سمنان در اوج تحریم و کرونابه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، محمد اخلاقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اسفندماه سال 98 تعداد بیمه‌شدگان اجباری در استان 118 هزار و 900 نفر بوده که این رقم امسال به 122 هزار و 123نفر افزایش یافته است.

وی از افزایش 3188نفر به بیمه‌شدگان اجباری در استان خبر داد و افزود: البته برای رسیدن به عدد دقیق‌تری از اشتغال ایجاد شده باید شمار افرادی که بیمه بیکاری نیز می‌گیرند را به این ارقام اضافه کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به تلاش جدی مسوولان برای رفع موانع تولید و کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی خاطرنشان کرد: این آمار گویای این واقعیت است که تولید و اشتغال در استان برخلاف سایر استان‌ها، روند رو به افزایشی داشته است. به عبارتی هم اشتغال موجود در استان تثبیت شده و هم حدود چهار هزار اشتغال و بیمه شده اجباری جدید به بیمه شدگان استان افزوده شده است.

اخلاقی با اشاره به افزایش خدمات غیرحضوری این سازمان در دوران کرونا گفت: در حال حاضر۲۰ نوع خدمت غیرحضوری توسط این سازمان به بیمه‌شدگان استان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به خدمات سازمان در این بخش از تلاش برای رونمایی از 10 خدمت غیرحضوری دیگر طی روزهای آتی خبر داد و بیان کرد: سازمان بسترهای لازم برای ارائه کیفی این خدمات را فراهم کرده است. اگرچه ممکن است در ابتدا مشکلات ناگزیری نیز وجود داشته باشد اما به مروز خدمات‌دهی‌های غیرحضوری ارتقا می‌یابند.

وی با اشاره به زیان اصناف و تولیدکنندگان از شیوع کرونا از همکاری سازمان تامین اجتماعی با کارفرمایان خبر داد و افزود: براساس یکی از دستورالعمل‌های سازمان آن دسته از کارفرمایان و بیمه‌شدگان که مشکلاتی در وضعیت کاری آنها به وجود آمد می‌توانند به جای پرداخت 20درصدی حق بیمه تنها 10درصد آن را پرداخت کنند و مابقی آن را در اردیبهشت آینده یک‌جا و یا به صورت اقساطی تسویه کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان از لغو بازدیدهای دوره‌ای و سرکشی بازرسان تأمین اجتماعی از کارگاه‌ها،به عنوان یکی دیگر از خدمات سازمان برای کمک به کنترل کروناویروس خبر داد و اضافه کرد: یکی از خدمات دیگری که برای بیمه شدگان تامین اجتماعی انجام شد، عدم نیاز به مراجعه برای تأیید ۱۴ روز استراحت پزشکی بود که تلاش شد از این طریق از شیوع بیشتر ویروس و خروج احتمالی مبتلایان از قرنطینه جلوگیری شود. علاوه بر این براساس دستورالعمل دیگری، اجباری برای حضور فرد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در راستای دریافت هزینه نبود و با چند روز تأخیر مبالغ هزینه کرد بیماری پرداخت می‌شد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات ویژه تأمین اجتماعی در سال جاری تلاش برای متناسب سازی حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در سراسر کشور بود ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با دریافت ۳۲ هزار میلیارد تومان از سوی دولت در سراسر کشور از جمله استان سمنان صورت گرفت.

اخلاقی گفت: در همین راستا مستمری دریافتی مستمری‌بگیران که یکی از مطالبات جدی این عزیزان بود حداقل از ۱۵۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان در ماه افزوده شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با مطالبات این سازمان در استان گفت: در حال حاضر تامین اجتماعی افزون بر 180میلیارد تومان طلب از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی دارد. البته سهم دستگاه‌های دولتی بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی نهایت همکاری خود را با دستگاه‌های دولتی و واحدهای بخش خصوصی خواهد داشت افزود: تامین اجتماعی در ستاد رفع موانع تولید استان نیز از جمله دستگاه‌هایی است که کمترین مشکل را با تولیدکنندگان مشکل‌دار استان دارد به طوری که تنها 5 تا 6درصد مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به مباحث بیمه‌ای است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: