شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
عجب شیر پرس - مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه اکنون نفوذ گاز در این استان ۹۵ درصد است، گفت: رسیدن خدمت گاز از یک هزار و ۳۹۷ روستای فعلی به یک هزار و ۴۰۰ آبادی در این خطه تا پایان ماموریت دولت از اهداف این شرکت است.
بیش از یک هزار روستای کردستان از خدمت گاز بهره‌مند هستندبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، احمد فعله گری روز چهارشنبه اظهار داشت: میانگین گازرسانی در روستاهای کردستان حدود درصد از ۸۵ درصد کشوری بالاتر است که امیدواریم در سال آینده این میزان به ۱۰۰ برسد و همه روستاهای استان از این خدمتبرخوردار شوند.

وی با بیان اینکه این میزان در سقز ۹۲ درصد است، افزود: این شهرستان به دلیل کوهستانی بودن و آمار بالای روستاها نسبت به سایر مناطقاستان از میزان دسترسی گاز روستایی کمتری برخوردار است ولی تا پایان سال ۱۴۰۰ همه روستاهای آناز خدمات شرکت گاز بهره‌مند می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۲۷ روستای سقز از نعمت گاز برخوردار هستند، یادآور شد: همزمان با چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی عملیات گازرسانی به ۱۵ روستا با ۵۷۶ خانوار انجام آغاز شد و علاوه بر آن و توسعه این خدمت در ۹ روستای دیگربا ۲۱۸ خانوار در دست اجرا است.

فعله گری به برنامه ریزی اجرای ۷۵ کیلومتر لوله گذاری و نصب ۵۰۰ علمک گاز برای۱۵ روستاسقز اشاره و اضافه کرد: برای عملیات گازرسانی به این آبادی‌ها روستاهای ۱۸۰ میلیارد ریالاعتبار تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان از برنامه ریزی برای آغازعملیات گازرسانی به ۲۷ روستای بخش سرشیو این شهرستان خبر داد و گفت: مناقصه این طرح بزودی برگزارو از سال جدید عملیات اجرای آن آغاز می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: