شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
عجب شیر پرس - معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در محل اجرای طرح گردشگری سواحل روستای چارقلی گمیشان، بر ضرورت تسریع در تکمیل این طرح و فراهم شدن زمینه حضور گردشگران در این منطقه تاکید کرد.
تاکید معاون وزیر گردشگری بر تکمیل زیرساخت سواحل ماسه‌ای گمیشانبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، ولی تیموری در این بازدید وعده داد بر اساس منابع در اختیار، اعتبارات لازم برای تکمیل جاده دسترسی به سواحل ماسه ای روستای چارقلی تامین شود.

روستای چارقلی در غربی ترین نقطه بخش مرکزی گمیشان واقع است که به علت داشتن سواحل بکر ماسه ای از مهمترین مناطق گردشگری غرب استان محسوب می شود.

عملیات اجرایی پروژه گردشگری دهیاری روستای توماجلر چارقلی گمیشان با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ۱۵ دی ماه امسال آغاز شده بود.

۶ میلیارد از این مبلغ تسهیلات ارزان قیمت است که از سوی سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری ها با سود ۸ درصد و یک سال تنفس تامین شده است.

به گفته علی قربانی معاون امور دهیاری های سازمان همیازی شهرداری‌ها و دهیای‌های کشور، طرح گردشگری این روستا در راستای ایجاد منابع درآمدی پایدار اجرا می شود.

فاصله روستای چارقلی تا گرگان ۵۰ کیلومتر و تا مرکز شهرستان ۱۵ کیلومتر است.
فرماندار گمیشان با اشاره به اجرای طرح گردشگری در روستای چارقلی به ایرنا گفت: با برنامه های کوتاه مدت از طریق ایجاد زیرساخت در بیش از ۱۰ کیلومتر ساحل ماسه‌ای و راه اندازی شرایط ماندگاری شبانه، گردشگری ساحلی در سواحل بکر گمیشان توسعه خواهد یافت.

احمد دستمرد ادامه داد : ظرفیت‌های منطقه همچون صید و ماهی گیری، صنایع دستی و غذاهای قوم ترکمن، شیر و دوغ شتر، بوم‌گردی در یورت (چادر) خانه‌های چوبی و نظایر آن می‌تواند جذابیت‌ زیادی برای گردشگران ایجاد کرده و از طریق خرید و فروش این خدمات گردش مالی بیشتر و تحول اقتصادی در منطقه ایجاد شود.

شهرستان گمیشان که از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به بندرترکمن، از شرق به آق قلا و از غرب به دریای خزر محدود می‌شود به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ترکمن‌نشین شمال ایران، در دوران شکوفایی بنادر گز و ترکمن به دلیل برخورداری تولیدات کشاورزی فراوان، تامین‌کننده بخشی از نیازهای قاره اروپا بود و در تاریخ معاصر ایران برای مردم ایران و شوروی نامی شناخته شده است.

استان گلستان حدود ۱۰۰کیلومتر ساحل دارد، این استان با دریای خزر ، کشور ترکمنستان و استان های مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: