شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
عجب شیر ما - مدیر بحران شهرداری تبریز از احداث بزرگترین مرکز فرماندهی مدیرت بحران شمال‌غرب کشور در این شهر خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان، مسعود حسن‌نژاد با بیان این‌که مطالعات اولیه این پروژه به اتمام رسیده افزود: مرکز فرماندهی مدیریت بحران شمال‌غرب کشوردر زمینی به مساحت 5 هکتار احداث می شود

وی وظیفه مرکز فرماندهی مدیریت بحران را هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای مسئول در هنگام بروز حوادث غیر مترقبه عنوان کرد.

حسن‌نژاد گفت: 28 سالن چند منظوره در شهر تبریز با هدف ارائه خدمات در هنگام بروز بلایا به عنوان مرکز اورژانس تجهیز شده و در آینده نیز بر تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

دبیر مدیریت بحران کلانشهرهای کشور همچنین تعداد پارک‌های دو منظوره را نیز 28 پارک اعلام کرد و گفت: این پارک‌ها بر اساس استانداردهای روز دنیا تجهیز شده‌اند تا در هنگام وقوع بحران حداقل نیازهای ساکنان را تامین کنند.

وی این اماکن را تنها مراکز اسکان اضطراری استاندارد کشور عنوان کرد که شهرداری تبریز پس از ساخت آنها موفق شد جایزه برتر کشوری در زمینه مدیریت بحران را کسب کند و هم اکنون تبریز عضو کمپین شهرهای آماده جهان است.

حسن‌نژاد با بیان این‌که کمپین تاب‌آوری شهری در 2 منطقه کشور در شهرهای تبریز و مشهد فعال شده گفت: شهرداری تبریز به زودی در کمپین جهانی تاب‌آوری شهری هم عضو خواهد شد.

مدیر بحران شهرداری تبریز افزود: در 5 نقطه از شهر تبریز در مناطق 10 و 7، تفرجگاه عون‌ابن‌علی، میدان آذربایجان و سایت عباس‌میرزا با حمایت اورژانس هوایی استان بر اساس استانداردهای جهانی پد هلیکوپتر آماده شده تا در صورت بروز بحران ارائه خدمات به شهروندان در سریع‌ترین زمان صورت پذیرد.

حسن‌نژاد با یادآوری این‌که از تاریخ تاسیس مدیریت بحران شهرداری تبریز 12 سال می‌گذرد افزود: پس از شهر تهران، شهرداری تبریز اولین‌کلانشهری است که در مناطق شهری دفاتر مدیریت بحران تشکیل داده است.

حسن‌نژاد گفت: تاکنون همایش‌ها و کنفرانس‌های بیشماری در ارتباط با مسائل شهری و مدیریت بحران برگذار شده است ولی تا زمانی‌که این همایش‌ها خروجی نداشته باشند مفید نخواهند بود.

وی با بیان این‌که نباید هر حادثه‌ای که در شهر اتفاق می‌افتد را بحران نامید، گفت: وظیفه مدیریت بحران شهرداری تبریز پیش‌بینی و پیشگری، آمادگی، مقابله و بازسازی شهر در مواجهه با بلایای طبیعی است.

وی سایر اقدامات مدیریت بحران شهرداری تبریز را آموزش همگانی در دبیرستان‌ها، مهدهای کودک، کارخانه‌ها، مراکز خرید پر تردد و احداث سایت بزرگ عباس‌میرزا جهت استقرار شهروندان در مواجهه با بلایای طبیعی عنوان کرد.

مدیر بحران شهرداری تبریز امادگی مجموعه مدیریت بحران را برای آموزش رایگان پیشگیری از حوادث به شهروندان اعلام کرد .
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: