جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان خبر داد:
عجب شیر ما - مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از تصویب طرح هادی ۱۸ روستای آذربایجان شرقی در شهرستان های كلیبر وهوراند خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، قربان محمدی صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی و تصویب طرح های هادی بنیاد مسکن استان گفت: با تصویب هفت طرح هادی روستائی درشهرستان كلیبر و ۱۱ طرح در شهرستان هوراند، ۳۹۱ خانوار با یکهزار و ۳۷۷ نفر جمعیت از مزایای این طرح  ها بهره مند شدند.

وی در خصوص مزایای طرح های هادی روستایی مصوب نیز تصریح كرد: تصویب و اجرای طرح هادی در حاشیه روستاهایی كه به منابع واراضی ملی ختم می شود، از تعرض و تصرف به این اراضی جلوگیری و باعث حفظ منابع ملی با نوع كاربری آن می شود.

مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی افزود: ایجاد زمینه توسعه وعمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، تامین عادلانه امكانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی، رفاهی، هدایت وضعیت فیزیكی روستا از جمله اهدافی است كه درتوسعه روستاها دنبال می شود.

وی تسریع و توسعه انجام خدمات بهسازی روستایی واجرای طرح های توسعه روستایی زمینه ساز کاهش مهاجرت به شهرها و رشد كار و تولید در روستاها دانست و گفت: ازسوی دیگر توسعه روستایی را می توان عاملی دربهبود شرایط زندگی افراد متعلق به قشر كم درآمد ساكن روستا و خود كفایی آنان در روند توسعه كلان كشور دانست.

محمدی در پایان بابیان اینكه خالی شدن روستاها ازسكنه از جمله مواردی است كه آینده كار، تلاش و تولید را تهدید می كند، خاطر نشان كرد: بر همین اساس بنیاد مسكن با اجرای طرح های عمرانی بدنبال كاهش مهاجرت ها و ماندگاری در روستاهاست.

برچسب ها: طرح هادی ، بنیاد مسکن
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: