شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
نماینده مجلس:
عجب شیر پرس - نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه اقتصادی منطقه، ظرفیت‌ها و مزیت‌های گردشگری شهرستان باید تقویت شود.
ظرفیت‌های گردشگری شبستر تقویت شود

به گزاررش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، جعفر راستی در دیدار با مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان ‌شرقی بر احصاء و تقویت ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان با تمرکز بر ابنیه های تاریخی تاکید و اضافه کرد: تقویت ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری شهرستان شبستر در راستای توسعه گردشگری منطقه در شرایط کنونی کشور که با مشکلات اقتصادی مواجه است، بسیار لازم و ضروری است.

وی اظهار داشت: شبستر از جمله شهرستان‌های برخوردار آذربایجان شرقی است که با پیشبرد و بهره‌برداری از پروژه‌های مرمتی، ساماندهی، گردشگری و صنایع‌ دستی آن، زمینه های لازم برای توسعه گردشگری این منطقه فراهم‌ خواهد شد.

راستی با بیان اینکه شبستر دارای ابنیه تاریخی و مناطق گردشگری شاخصی است که در رأس آن‌ها خانه پدری مقام معظم رهبری و شیخ محمد خیابانی در شهر خامنه قراردارد،  ادامه داد: در راستای حفظ و صیانت از محل خانه پدری مقام رهبری، احداث مجموعه چند منظوره فرهنگی با مشارکت ادارات کل میراث ‌فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شهرداری می‌تواند زمینه ‌ای مناسب برای حفظ این محل ارزشمند باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، گفت: احداث مجدد دریاچه مصنوعی با مشارکت شهرداری، تقویت ظرفیت‌های سد امند در راستای توسعه گردشگری منطقه، ثبت شهر کوزه کنان به ‌عنوان شهر ملی صنایع ‌دستی در حوزه سفال از برنامه‌های مهم این اداره کل در شهرستان شبستر است.

احمد حمزه زاده اظهار داشت: میراث فرهنگی استان در راستای تقویت ظرفیت‌های گردشگری شبستر آنچه در امکان داشته باشد، انجام می دهد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: