شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
عجب شیر پرس _ کارگران تا آخر وقت روز پنج شنبه ۲۵ دی ماه فرصت دارند برای ثبت نام در طرح مسکن ملی و خانه دار شدن اقدام کنند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، امکان ثبت نام کارگران در سامانه جامع اقدام ملی مسکن به دنبال امضای تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان فراهم شده است که دی ماه سال گذشته میان وزارت کار و وزارت راه وشهرسازی منعقد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص اعلام کرد که از ظرفیت شهرکهای صنعتی در این پروژه استفاده خواهد شد تا کارفرمایان با استناد به ماده  ۱۴۲ قانون کار در این طرح مشارکت داده شوند وظرفیت‌ جامعه کارگری نیز به منظور تامین زمین و مسکن کارگران به کار گرفته خواهد شد.
در راستای تفاهم نامه مذکور، تفاهم نامه سه جانبه ای هم میان وزارت کار، شرکت عمران شهرهای جدید و اتحادیه اسکان به امضا رسید که به موجب آن، اتحادیه تعاونی های مسکن کارگران (اسکان) مدیریت ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی را برعهده گرفته و ۱۰ هزار واحد آن حداکثر ظرف مدت ۳۶ ماه در ۱۲ شهر جدید و در استان های آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان، تهران، سمنان، بوشهر، خراسان رضوی، فارس، مرکزی و سیستان و بلوچستان احداث خواهد شد.
محمد جعفر کبیری ـ معاون امور تعاون وزارت کارـ در گفت وگو با ایسنا درباره نحوه ثبت نام کارگران در طرح مسکن ملی می گوید: کارگران می توانند هم در طرح مسکن ملی ثبت نام کنند و هم به عضویت تعاونی های مسکن درآیند. به موجب این طرح زمین در اختیار تعاونی مسکن کارگری قرار می گیرد و از زمینهای جوار شهرکهای صنعتی که امکان ساخت در آنها وجود دارد، استفاده می شود.
وی می افزاید: در حال حاضر بیشتر کارگران یا عضو تعاونی ها هستند یا تشکل کارگری دارند و می توانند از طریق آنها برای ثبت نام در طرح مسکن ملی یا عضویت در تعاونی مسکن اقدام کنند ولی چنانچه عضو هیچ تعاونی مسکن یا تشکل کارگری نباشند می توانند درخواست خود را به کارفرمایان ارائه دهند و یک تعاونی مسکن تشکیل دهند و در نهایت از طریق سامانه جامع هوشمند بخش تعاون بدون مراجعه حضوری تعاونی خود را به ثبت برسانند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: