پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
عجب شیر ما - معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: فراوانی وظایف و اختیارات حوزه های مختلف سازمان ها و ادارات سبب کمرنگ شدن تصمیم گیری در حوزه حقوقی و قضایی شده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، عباس داریوش دوشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: فراوانی قوانین یکی از چالش های موجود در حوزه نمایندگان حقوقی دستگاههای اجرایی است چراکه تنوع قوانین سبب به وجود آمدن قوانین متعارض شده است.
وی ضعیف بودن بدنه حقوقی دستگاهها و نهادهای دولتی را یکی دیگر از این چالش ها ذکر کرد و گفت: نمایندگان ادارات آنطور که باید احاطه کامل و تجربه کافی در این امر ندارد.
داریوش اظهار کرد: با توجه به جایگاه نمایندگان حقوقی در دستگاه های اجرایی و با توجه به پیچیده بودن ارتباطات اجتماعی و طرح دعاوی متنوع، نمایندگان باید از تجربه و تبحر کافی در زمینه مسائل حقوقی برخوردار باشند.
وی عنوان کرد: تخصص مهارت از طریق افزایش علم و بروز کردن مسایلی که با آن در ارتباط مستقیم هستیم بسیار مهم است.
وی یادآور شد: مواجه شدن با مسائل حقوقی و قضایی و آشنایی با دغدغه های موجود در حوزه قضایی سبب تقویت تعامل بین دستگاه های اجرایی و قضایی و تحقق شعار سال می شود.
داریوش با بیان اینکه بیان راهکارها و تبیین مسائل حقوقی و قضایی برای رفع تنگناها و سردرگمی ها موثر است، گفت: توسعه روابط اجتماعی و تکثیر و تنوع قوانین در حوزه های مختلف سبب شده احاطه کاملی نسبت به انجام قوانین و مقررات از سوی افرادی که در حوزه تخصصی حقوق فعالیت دارند وجود نداشته باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: