پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
عجب شیر پرس _ مدیر عامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیا آذربایجان شرقی از اجرای ۱۳ طرح بزرگ در شمال غرب کشور خبر داد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان، ریحانی مدیر عامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیا آذربایجان شرقی گفت: اعتبار اولیه برای  اجرای ۱۳ طرح بزرگ  در شمال غرب کشور بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است و علاوه بر آن حدود ۵ هزار میلیارد تومان طرح نیز در مرحله عقد قرارداد است.
او افزود: تعداد کل طرح‌های قرارگاه سازندگی آذربایجان‌شرقی ۷۰ پروژه است که ۷۵ درصد آن را موسسه عاشورا اجرا می‌کند.
مدیرعامل موسسه عاشورا گفت: یک هزار نفر به صورت مستقیم و حدود ۵هزار نفر به صورت غیرمستقیم در مجموعه این قرارگاه فعالیت می‌کنند.
ریحانی با اشاره به اجرای طرح پارک بزرگ تبریز گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و با اجرای آن پسماند‌ها و شیرابه‌ها به صورت کاملا بهداشتی دفن می‌شوند و پس از تصفیه کامل آب، در کشاورزی مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرند.
او اعتبار اجرای این طرح را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این پارک به عنوان پارک ارگانیک احداث می‌شود که با اجرای این طرح پایین‌ترین نقطه تبریز از نظر ارزش افزوده به نقطه تعادلی همچون شمالی‌ترین نقطه تبریز می‌رسد و ایجاد قطب گردشگری و محرومیت زدایی از جمله اهداف ساخت این پارک است.
مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیا آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اجرای ۱۴۵ طرح محرومیت زدایی در شمال و غرب کشور به همت این قرارگاه گفت: ۱۰۳ طرح در آذربایجان‌شرقی، ۱۵ طرح در استان قزوین، ۲۰ طرح در استان اردبیل، ۴ طرح در استان مازندران و ۳ طرح نیز در چهارمحال و بختیاری در مرحله اجرا است.
ریحانی برف‌روبی در مناطق روستایی کوهستانی، مسیرگشایی روستا‌های صعب العبور، حضور در مناطق زلزله زده، بازسازی روستاها، کمک به جهیزیه خانواده‌های نیازمند و احداث واحد‌های مسکونی مددجویی را از جمله دیگر اهداف موسسه عاشورا برشمرد و افزود: هم اکنون ۱۴ واحد مسکونی مددجویی روستایی در شهرستان‌های استان در حال احداث است.
مدیر عامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیا آذربایجان شرقی گفت: قرارگاه با ماشین آلات منحصر به فرد و انحصاری طرح‌ها را اجرا می‌کند و با تربیت نیروی انسانی متخصص در دوران سربازی، نیروی مهندسی آینده را نیز تامین می‌کند و با وجود مشکلات مالی ناشی از تحریم، تحریم‌ها را دور زده و طرح‌ها را با سرعت پیش می‌بریم و هیچ طرحی به دلیل تامین نشدن منابع مالی تعطیل نشده است.
او انعطاف پذیری و خطر پذیری را از جمله شاخص‌های قرارگاه عنوان کرد و گفت: موسسه عاشورا در نقاط ناامن و صعب العبور و مناطق محروم حضور پررنگی دارد و هدف عمده این موسسه، مردم یاری است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: