جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
فرماندار خلخال:
عجب شیر پرس - فرماندار خلخال گفت: ادامه تحصیل دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد مشکل‌ساز شده و این موارد باید به هر طریق ممکن برطرف شود.
تحصیل مجازی دانش‌آموزان مشکلات متعددی دارد

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا ، فریدون بابایی  در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال اظهارداشت: انتظار از مسوولان آموزش و پرورش تطبیق شرایط آموزش با شرایط کرونایی حاکم بر جامعه و استفاده برابر دانش‌آموزان شهری و روستایی از برنامه‌های آموزشی ارائه شده در فضای مجازی ، شبکه آموزشی شاد و نیز برگزاری دوره‌های آموزش روش‌های تدریس در فضای مجازی برای معلمان است.

او افزود: مشکلات آموزش در فضای مجازی تنها به نبود زیرساخت‌های ارتباطی و یا عدم دسترسی دانش‌آموزان بی‌بضاعت به گوشی تلفن همراه و یا تبلت ختم نمی‌شود، بلکه روش‌های سلیقه‌ای تدریس در فضای مجازی ، ناتوانی برخی معلمان و دانش‌آموزان برای ارتباط متقابل ، نبود وحدت رویه در ارائه آموزش و مشکلات مربوط به شبکه آموزشی شاد نیز بر سختی‌ها افزوده است.

 وی گفت: راهکارهای استفاده شده از سوی آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل در شرایط غیرحضوری دانش‌آموزان چندان موفق نبوده و این قشر با مشکل جدی افت کیفیت تحصیلی و استرس‌ مواجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی تحصیلی دانش‌آموزان میدان زورآزمایی معلم و محصل نیست، افزود: تدریس همزمان ۲ معلم در یک ساعت کاری ، رعایت نشدن زمان تنفس برای دانش‌آموزان از سوی مدرسه و معلمان در زمان ارائه برنامه‌های آموزشی از طریق فضای مجازی و استفاده از مرجع دیگر به جای کتاب و مرجع اصلی تحصیل توسط معلمان مواردی است که موجب نارضایتی دانش‌آموزان و اولیای آنها از تحصیل از طریق فضای مجازی شده است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر بهره‌مندی مناسب از برنامه‌های آموزشی فضای مجازی نیازمند برقراری ارتباط منطقی بین معلم و دانش‌آموز بوده و تجربه کسب شده از چند ماه گذشته بیانگر این واقعیت است که تماشای برنامه‌های آموزشی از طریق تلویزیون نیز هرگز نتوانسته جای معلم را پر کند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: