جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
عجب شیر ما - رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: میزان وصول درآمدهای مالیاتی در این استان طی 9 ماه گذشته امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 18 درصد رشد داشته است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، سید علی شهابی افزود: تا پایان آذر ماه 13 هزار و 819 میلیارد ریال درآمد مالیاتی در خراسان رضوی وصول شد.
وی درآمد مصوب امسال خراسان رضوی را 25 هزار و 427 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: این میزان در مقایسه با پارسال 30 درصد افزایش یافته است.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی همچنین کل درآمدهای وصولی استان را اعم از مالیاتی و غیرمالیاتی تا پایان آذر ماه 15 هزار و 495 میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 15.5 درصد رشد دارد.
وی گفت: همچنین در این مدت هزار و 675 میلیارد ریال سایر درآمدهای استان وصول شده که در مقایسه با سال گذشته پنج درصد کاهش دارد.
شهابی افزود: بیشترین درآمدهای مالیاتی وصول شده از ابتدای امسال به ترتیب مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، مالیات مربوط به شرکتها(اشخاص حقوقی) و مالیات بر حقوق کارکنان دولت و غیردولت و نیز مالیات بر مشاغل بوده است.
درآمدهای غیرمالیاتی به تمامی درآمدهای حاصل از ارائه خدماتی گفته می شود که دستگاههای دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن مجاز به دریافت بهای خدمت هستند که این نوع درآمد به حساب خزانه واریز می شود.
از جمله مصداقهای درآمدهای غیرمالیاتی برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون است.
درآمد مصوب پارسال خراسان رضوی 19 هزار و 17 میلیارد ریال بود که در پایان سال 1393 حدود 1،17 درصد بیشتر از این مبلغ وصول شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: