يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
معاون استاندار:
عجب شیر پرس - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم توجه به توسعه آموزش‌های مهارتی گفت: نیازسنجی در این بخش، مهمترین اقدام برای توسعه اشتغال در استان است و باید با قدرت پیگیری شود.
نیازسنجی آموزش مهارتی برای توسعه اشتغال در آذربایجان‌غربی ضروری است

به گزارش عجب شیر پرس، نادر صادقی  در جلسه شورای مهارت آذربایجان غربی افزود: نیازسنجی آموزش های مهارتی با توجه به داشته ها و ظرفیت ها باید مورد بررسی قرار گیرد تا ارائه آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال هدایت شود.

وی اضافه کرد: مهارت آموزی ضرورتی اجتناب ناپذیر در برهه کنونی است و آموزش های فنی و حرفه ای، بهترین راهکار ارتقای ارتباط صنعت و مهارت و توسعه مهارتی بخش صنعت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان‌غربی هم در این جلسه گفت: شورای مهارت در راستای تعامل و هماهنگی بین دستگاههای ارائه دهنده آموزش های مهارتی و نیز استفاده از ظرفیت ها و امکانات دستگاههای متولی آموزش های مهارتی به منظور ارتقای کیفیت و کمیت آموزش و ایجاد هم افزایی بین دستگاهها و با عنایت به اسناد بالا دستی راه اندازی شده است.

محمد سلیم عباسی با تأکید بر راه‌اندازی شهرک مهارتی در آذربایجان غربی افزود: این شهرک با همکاری دستگاه های مرتبط و به منظور تجمیع تمامی رشته‌های مهارتی فنی و حرفه ای بخش خصوصی آموزش‌های مهارتی را به جامعه هدف ارائه خواهد کرد.

وی اظهار کرد: هدف اصلی از ایجاد شهرک مهارتی، تجمیع آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد استان، زمینه سازی اشتغال و کارآفرینی، کاهش هزینه‌های تامین فضای آموزشی در راستای حمایت از بخش خصوصی و هدفمند کردن آموزش های مهارتی در استان است.

طرح حمایت واشتغالزایی ویژه مهارت آموختگان آموزش های  فنی وحرفه ای ، طرح تصویب پیوست مهارتی منابع انسانی برای پروژه های کلان و اجتناب از موازی کاری در ارائه آموزش های مهارتی از جمله مواردی بودند که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: