پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
عجب شیر پرس - مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: ۶۵ درصد کرونایی های شهرستان در آذر ماه در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند.
دورهمی عامل اصلی ابتلا به کرونا در اهر است

به گزاررش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمد میرزاپور  اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان اهر به چهار هزار و ۹۲ نفر رسیده است که از این تعداد سه هزار و ۶۱۱ نفر از جمعیت شهری و ۴۸۱ نفر از جمعیت روستایی هستند.

وی افزود: تاکنون ۱۶۰ نفر از مبتلایان قطعی کرونا در شهرستان اهر جان ‌باخته‌اند که از این آمار ۲۵ نفر مربوط به روستاهای اهر است.

میرزاپور با بیان اینکه به شدت نگران تجمعات و دورهمی‌های شب یلدا هستیم، خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد افراد مبتلای دهه اول آذر ماه سابقه حضور در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه را داشته‌اند.

وی گفت: رعایت فاصله اجتماعی اهمیت ویژه‌ای دارد، همچنین توصیه می‌شود مردم از حضور در تجمعات، مراسم، جشن، عزا و تردد بی‌مورد پرهیز کنند؛ برای قطع زنجیره انتقال بیماری عدم تردد، عدم حضور در تجمعات و کاهش تماس‌ها توصیه می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر با اشاره به وضعیت شکننده کاهش آمار مبتلایان به کرونا، تاکید کرد: استفاده از ماسک در بیرون از منزل، شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و عدم حضور در فضاهای سربسته احتمال ابتلا را کاهش می دهد.

میرزاپور افزود: با توجه به محدودیت‌های ۲ هفته‌ای شرایط چند روز اخیر هم از نظر تعداد مبتلایان و هم از نظر شدت بیماری بهتر شده است ولی این وضعیت به شدت شکننده است و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی منجر به افزایش موارد در اواخر آذرماه و دی‌ماه خواهد شد.

وی گفت: با توجه به خبرهای امیدوارکننده در خصوص واکسن، همراهی مردم در چند ماه آینده می‌تواند منجر به کاهش مرگ و میر اطرافیان شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: