پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
عجب شیر پرس - استاندار اصفهان گفت: بیمارستان الزهرا(س) با قدمت بیش از ۶۰ سالی با مسائل و مشکلات متعددی مواجه شده و نیازمند رسیدگی جدی است.
استاندار اصفهان :بیمارستان الزهرا نیازمند رسیدگی جدی است

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، طرح اولیه بیمارستان الزهرا اصفهان که بزرگترین واحد درمانی این خطه و استان های همجوار است سال ۱۳۵۳ اغاز اما سال ۱۳۷۲ به بهره برداری رسید. این بیمارستان در ۸۰ هزار متر مربع وسعت دارای ۴۸ بخش و واحد تخصصی و فوق تخصصی و واحدهای پاراکلینیکی، ۴۳ درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی و ۲۷ اطاق عمل فعال است.

، عباس رضایی  در پنجاهمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان اصفهان افزود: بیمارستان الزهرا (س) بعنوان چشم و چراغ بهداشت و درمان این استان امروز با مسائل بسیاری مواجه شده است و در شرایط کنونی دیگر کارایی لازم را ندارد.

وی ادامه داد: مسوولان برنامه و بودجه کشور باید بازدیدی از مراکز درمانی این استان داشته باشند تا با کمبودها و مشکلات اصفهان آشنا شوند؛ دید و نگرش مسوولان برنامه و بودجه کشور در مورد اصفهان منطبق با واقعیات نیست و فکر می کنند که وضعیت بهداشت و درمان این استان بسیار خوب است.

استاندار اصفهان اظهار داشت: تعداد تخت‌ها در بیمارستان الزهرا اصفهان از میانگین کشوری کمتر است.  

وی با بیان اینکه باید بیمارستان جدیدی در این شهر احداث شود تاکید کرد: اصفهان چیزی کمتر از ارومیه ندارد که در پنج سال گذشته ۲ بیمارستان با ۶۰ هزار متر مربع زیربنا در آن ساخته شده است.

رضایی گفت: تنها تعدادی کاشی روی دیوارهای کاه گلی بیمارستان امین اصفهان چسبانده شده و گمان می رود که کار مثبتی انجام داده ایم در حالی که  باید طرح‌های بهداشت و درمان اصفهان با نظر دانشگاه علوم پزشکی اولویت بندی شود و تعمیر و تجهیز بیمارستان الزهرا در اولویت قرار گیرد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: این بیمارستان در زمان حاضر شرایط خوبی ندارد و در صورت تعطیلی آن با مشکل شدیدی مواجه خواهیم شد.

براساس برآوردها تعمیرات اساسی بیمارستان الزهرا (س) به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و درخواست تخصیص ردیف بودجه ای برای تعمیرات اساسی این بیمارستان با نظر مثبت وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان گفت: بیمارستان الزهرا (س) یک بیمارستان معمولی نیست بلکه یک مگابیمارستان است که کل منطقه مرکزی کشور را پوشش می‌دهد.

نعمت الله اکبری افزود: پیگیری‌هایی برای تخصیص بودجه به این بیمارستان و پارک علم و سلامت، فارابی و بودجه‌های تحقیقاتی استان ارائه شده است اما در شرایط کنونی امکان تخصیص ردیف بودجه تعمیر و تجهیز برای هیچ بیمارستانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های مدعی بسیاری برای تامین  ردیف تعمیر و تجهیز در کشور وجود دارد.

اکبری در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مصوبات گذشته جلسه اقتصاد مقاومتی استان عملیاتی شده است گفت: نیترات زدایی از آب های مناطق غربی استان و پیشران‌های مناطق هفت گانه استان به‌عنوان ۲ دستور کار در جلسه امروز مطرح شد.

وی اظهار داشت: دستگاه‌هایی برای نیترات زدایی از آب توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده است که به‌دنبال تجاری کردن این دستگاه‌ها هستیم و امیدواریم بتوانیم مشکل بخش قابل توجهی از آب آشامیدنی مناطق غربی استان را برطرف کنیم که به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کرده‌ایم.

اکبری با اشاره به پیشران‌های توسعه مناطق هفت گانه استان اضافه کرد: پیشران ها و پروژه های این مناطق را در افق ۱۴۰۴ به توسعه و سرانجام خوبی می رسانند.

وی بیان کرد: مدیران و فرمانداران این مناطق موانع مسیر اجرایی کردن این پیشران ها را مطرح خواهند کرد تا با استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی برای رفع این موانع استفاده شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: