شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
استاندار سمنان گفت : براساس آمار ده سال گذشته، تعداد تلفات جاده ای بیش از آمار شهدای دفاع مقدس است که باید علل بروز این حوادث ریشه یابی و برای حل این معضل ، چاره اندیشی و فکر اساسی اتخاذ کرد.
محمدرضا خباز روز دوشنبه در جمع اعضای شورای سیاستگذاری اولین سمپوزیوم ملی ارتقاء ایمنی حمل و نقل جاده ای در بستر آمایش سرزمین استان افزود : همایش سمپوزیوم ملی باید موجب ارتقاء ایمنی حمل و نقل در استان شود.
وی اظهار داشت : باید جهت سمپوزیوم مشخص و یک کار میدانی و عملیاتی در آن بیرون بیاید و در این زمینه با شناخت وضع موجود و تجزیه و اثر تحلیل آن و استفاده و تجربیات موفق دیگر سمپوزیوم ها برای کاهش تلفات جاده ای و ایمنی راه ها و مسافرین راه کار ارائه گردد.
استاندار سمنان ادامه داد : نجات جان انسانها یک کار باارزش و ارزشمندی است چون هر انسانی که از بین میرود آثار مادی، روانی و اجتماعی زیادی را بردارد که باید همه دست اندرکاران و متولیان امر در این زمینه تلاش کنند.
وی تصریح کرد : توجه به ایمنی و کسب نظرات اصحاب فن و صاحب اندیشه جزء حرکت های تاثیرگذار در بخش حمل و نقل جاده ای خواهد بود.
به تاکید استاندار سمنان باید نگاه ویژه عملیاتی به مقوله ایمنی در جاده های استان داشت که امید می رود دستاوردهای حاصل از این سمپوزیوم بتواند در این امر مهم تاثیر به سزایی داشته باشد.
خباز نقش مدارس و دانشگاه ها را در فرهنگ سازی و فرهنگ رانندگی مهم و موثر برشمرد و افزود : نوع فرهنگ رانندگی در جامعه، فرهنگ آن جامعه را نشان می دهد که این مسئله مهمی است و باید در فرهنگ رانندگی برای اقشار مختلف اقدامات لازم صورت گیرد.
داوود فهند دژ سعدی مدیرکل حمل و نقل پایانه های سمنان گفت: اولین سمپوزیوم ملی ارتقاء ایمنی حمل و نقل جاده ای در بستر آمایش سرزمین در 30 دی 94 از سوی این اداره کل با حمایت دیگر دستگاه ها و انجمن آمایش سرزمین ایران در این استان برگزار می گردد.
وی افزود : امروزه آمار تصادفات جاده ای و جمعیت کثیری که سالانه جان خود را در این حوادث از دست می دهند ، نشان دهنده بحرانی است که نمی توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد.
وی یادآور شد: با توجه به فراوانی تصادفات در محورهای مواصلاتی استان و به منظور پیشگیری ، مهار و کاهش شدت آن ها ، از منظر اجرایی مهم ترین اولویت و اولین اقدام ، شناسایی ماهیت وقوع تصادفات جاده ای در گستره ملی ، استانی و در مرحله ای جزئی تر در سطح محورهای دارای اولویت استان می باشد.
وی گفت : با هدف بررسی شناسایی مشکلات و معضلات ایمنی محورهای مواصلاتی استان های کویری و ارائه راه کارهای ارتقاء ایمنی در جاده های استان ، اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و انجمن آمایش سرزمین ایران (نمایندگی سمنان) این سمپوزیوم ملی ارتقاء ایمنی حمل و نقل جاده ای را برگزار می کند.
وی ادامه داد : محور های اصلی و مهم این سمپوزیوم شامل راه های ایمن (کویری) ، وسایل نقلیه ایمن ، کاربران ایمن ، تدوین و اعمال قوانین ترافیکی ، سیستم های هوشمند و ایمنی راه در بستر آمایش سرزمین است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: