جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
عجب شیر پرس _ رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از اواخر روز جمعه با ورود سامانه جدید بارشی به استان بارش باران و در نواحی سردسیر بارش برف دوباره آغاز می‌شود.
ه گزارش عجب شیر پرس به نقل از  باشگاه خبرنگاران  جوان، امیدفر رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی  با بیان اینکه سامانه جدید بارشی موجب بروز مه می‌شود، گفت: فعالیت این سامانه تا روز سه شنبه ادامه داشته و در نواحی گرمسیری استان همراه با رگبار و غرش آذرخش خواهد بود.
او با بیان اینکه در پی نفوذ این سامانه، دمای هوای استان به صورت نسبی کاهش می‌یابد،گفت: این سامانه همچنین موجب وزش باد گاهی تا نسبتا شدید در استان می‌شود.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در پی نفوذ این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، کاهش دید و لغزندگی معابر و جاده‌ها وجود دارد.
امیدفر با بیان اینکه فعالیت این سامانه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی به صورت کولاک برف خواهد بود، از مسافران و رانندگان خواست از سفر‌های غیرضروری اجتناب کرده و در کنار رعایت نکات ایمنی خودرو‌های خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
او انجام اقدامات به موقع در خصوص آبگرفتگی معابر عمومی و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را خواستار شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: