جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
عجب شیر ما - معاون سیاسی اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون از مجموع 299 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخابیه استان، صلاحیت 282 نفر از سوی هیات های اجرایی احراز شده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، علی اصغر جمشید نژاد روز سه شنبه اظهار داشت: همچنین صلاحیت 17 نفر احراز نشده و 10 نفر نیز انصراف خود را اعلام کرده اند.
وی با مقایسه شمار افراد رد صلاحیت شده دوره قبل مجلس شورای اسلامی با این دوره افزود: دوره قبل از مجموعه 142 نفر نام نویسی شده تعداد 61 نفر معادل بیش از 45 درصد رد صلاحیت شدند.
وی ادامه داد: از 299 نامزد نام نویسی شده در این دوره تنها 17 نفر رد صلاحیت شدند که در مقایسه با دوره قبل نشان از افزایش آمار 94.3 درصد تایید صلاحیت شدگان تا این مرحله را دارد.
وی گفت: بر این اساس، نتیجه بررسی صلاحیت ها از سوی مراجع چهار گانه و تحقیقات محلی هیات های اجرایی برای داوطلبان نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه زابل (زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز)، زاهدان، خاش(میرجاوه، خاش و نصرت آباد)، ایرانشهر (ایرانشهر، دلگان، فنوج و سرباز)، سراوان(سراوان، سیب سوران مهرستان)و چابهار(نیکشهر، کنارک، چابهار و قصرقند) مشخص شده است.
رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: نتیجه بررسی صلاحیت ها امروز به داوطلبان اعلام خواهد شد و آن دسته از داوطلبانی که صلاحیت آنها محرز نشده از روز 16 دیماه جاری به مدت چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود را اعلام کنند.
جمشید نژاد بیان کرد: بررسی صلاحیت ها بر اساس اعلام مراجع چهارگانه و تحقیقات محلی هیات های اجرایی انجام شده است.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری قرار است هفتم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: