جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
عجب شیر ما - معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: نباید اجازه داد مناسبت های مردمی مانند دهه فجر ابزاری برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداها شود و این موضوع را در استان فارس با جدیت بررسی و نظارت می کنیم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، هادی پژوهش جهرمی سه شنبه در جلسه ستاد مرکزی دهه فجر استان فارس بیان کرد: افراد نباید مناسبت های مردمی از جمله دهه فجر را مصادره کنند زیرا بسیاری از فرصت ها و مسایل را با قیل و قال های سیاسی می سوزانیم.
وی افزود: رویکرد جشن های دهه فجر باید مردمی باشد زیرا انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم است و نباید فضایی ایجاد شود که مردم گمان کنند ورود دولتی ها برای برگزاری برنامه ها کفایت می کند، لذا مشارکت مردم در برگزاری برنامه ها حائز اهمیت است.
پژوهش اظهارداشت: ادارات دولتی در برگزاری برنامه های دهه فجر سهم دارند و فضای مشارکت بیشتر مردم را فراهم کنند.
وی اضافه کرد: در برنامه های دهه فجر باید صبغه مردمی و شادی برنامه های حفظ شود و با توجه به شرایط خاص کشور، جامعه نیازمند امید و نشاط بیشتری است لذا باید طوری برنامه ریزی شود که مردم به کلیات نظام اسلامی امیدوارتر شوند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس ادامه داد: قوای سه گانه و ستون های نظام جزئی از نظام اسلامی هستند لذا نباید به دولت، مجلس و دستگاه قضا حمله کرد که این حمله کردن ها آثار ناامیدی دارد که نباید ایجاد کننده و تشدید کننده این حس در جامعه باشیم.
پژوهش جهرمی عنوان داشت: کمیته های 26 گانه ستاد دهه فجر استان فارس باید از برنامه ها و کارهای تکراری سال های گذشته و کلیشه ای دوری کنند و با ابتکار عمل و متناسب با اقتضائات و نیازهای روز جامعه در جهت انتقال صیح مفاهیم ارزشی انقلاب به عموم مردم برنامه ریزی کنند.
پژوهش افزود: امروز بسیاری از نسل جوان دوران انقلاب را درک نکرده اند و این درحالی است که گذشت زمان و روزمرگی بسیاری از مسایل را کمرنگ کرده است لذا این می طلبد برنامه ریزی برای برگزاری دهه فجر متناسب با نیازها و دغدغه های روز مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: شکاف بین نسلی یکی از مهمترین مسایل و آسیب ها جدی در جامعه ماست که باتوجه به شرایط جهانی و رخداد پدیده های غیر همخوان با ارزش های ما، می طلبد این آسیب به شکل جدی تر مورد توجه قرار گیرد.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای و مجازی بسیاری از مسایل و ارزش ها را زیر سوال برده اند و ایجاد تردید کرده اند بیان کرد: باید از فرصت دهه فجر برای انتقال و تبیین مفاهیم متناسب با ذوق و سلیقه و فهم و درک نسل جوان استفاده شود که عدم انتقال این ارزش ها موجب ایجاد عمیق تر شکاف بین نسل ها و جدایی خانواده ها و فرزندان آنها می شود.
پژوهش اظهارداشت: انقلاب اسلامی ملت ایران را حیات، عزت و عظمت داد اما متاسفانه امروز برخی افراد تحت تاثی القائات بیرونی گمان می کنند اوضاع کشور قبل از انقلاب بهتر بوده است که وجود این طرز فکر به دلیل عدم بیان واقعیت های نظام اسلامی به عموم مردم است.
وی اضافه کرد: ایران اسلامی قبل از انقلاب به دست آمریکا و انگلیس مدیریت می شد و اگر امروز فشارهای مختلف بر کشور ما تحمل می شود به این دلیل است که ما امروز عزت و سربلند هستیم و سلطه دیگران را نپذیرفته ایم.
او ادامه داد: امروز ما را به فقدان آزای بیان متهم می کنند در دهه فجر باید بر روی مباحث انقلاب اسلامی که تاکنون به آنها کمتر پرداخته شده از جمله جمهوریت، آزادی بیان، اندیشه و نظر برای لایه های مختلف جامعه کار شود.
پژوهش عنوان داشت: ستاد دهه فجر باید در تمام شهرستان ها و بخش های استان تشکیل و جلسات آنها به صورت مستمر برگزار شود و ستاد مرکزی دهه فجر استان باید برنامه های قابل اجرا در شهرستان ها را تدوین و به آنها ارائه کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: