به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، مدیرکل
روابط عمومی و امور بینالملل استانداری کرمانشاه
گفت: همکاری و تلاش مدیران روابط عمومیهای دستگاه های اجرایی ،
فرمانداریها و همفکری و همراهی رسانههای استان عاملی مهم در کسب این
موفقیت بوده است.
وحید خسروی اظهار داشت: استانداری کرمانشاه در چهار
محور معرفی و تشریح خدمات، دستاوردها و اقدامات دولت و تبیین برنامه های
آینده، امیدآفرینی، اطلاع رسانی مناسب و تعامل با رسانه های جمعی، اجرای
برنامه های ارتباطات اجتماعی و تفاهم و ارتباط موثر با مردم به منظور به
اشتراک گذاشتن مشکلات و ایجاد درک مشترک در جایگاه برتر کشور قرار گرفت.
وی گفت: براین اساس دکتر ربیعی سخنگوی دولت و دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با ارسال نامهای از استاندار کرمانشاه، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری و سایر همکاران پرتلاش به عنوان یکی از فعال ترین دستگاه های ارزیابی شده و برتر در سطح دستگاه های اجرایی و استانداری های سراسر کشور تقدیر و تشکر کرد.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان به تشریح گزارش عملکرد استانداری کرمانشاه در اجرای اهداف، سیاست@ها و برنامه های رسانه ای در هفته دولت پرداخت و افزود: با برنامه ریزی دقیق و منسجم تشریح دستاوردها و اقدامات انجام شده دولت در استان به زبانی ساده و قابل درک تداوم دارد و با رویه و رویکرد جدید در اطلاع رسانی و با همکاری مطلوب رسانه های استان و استفاده کارآمد از فضای مجازی فضای امیدآفرینی، اعتماد زایی، باورپذیری را تقویت و وحدت و انسجام بیشتر مردم و دولت را به عنوان راهکاری برای تحقق اهداف نظام را در اولویت برنامه های اطلاع رسانی قرار خواهیم داد.
خسروی افزود: وفاق، همدلی و همراهی مردم، رسانه ها و هم افزایی دستگاه های اجرایی فرصتی را در هفته دولت فراهم کرد که عملکرد مطلوب دولت در استان در شرایطی که امید و اعتماد مردم از سوی دشمنان به دلیل مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا نشانه گرفته شده بود؛ به شیوه ای موثر برای مردم تشریح و تبیین شود و تقویت گفتمان مردم و دولت به عنوان یک اولویت برای سربلندی و تداوم برنامه های توسعه ای کرمانشاه در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمانشاه با اشاره به تلاش دوچندان
خدمتگزاران دولت در استان برای پیشرفت و حل مشکلات مردم، گفت: تقویت حوزه
اطلاع رسانی و ارتباطات برای پیشبرد اهداف در تمامی برنامه های اقتصادی،
اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در دستور کار قرار دارد و در یک ارتباط نظام یافته
با مردم و رسانه ها با بیان واقعیات زمینه مشارکت مردم در توسعه کشور
فراهم خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین با تدوین پیوست اطلاع رسانی سنجش
و پایش نظرات مردم در خصوص برنامه ها، طرح ها و خدمات پیش بینی شده در
مسیر نقش آفرینی بیشتر در فرآیندهای تصمیم گیری و تصمیم سازی با استفاده از
این اطلاعات و بازخوردها حرکت خواهیم کرد.
خسروی در ادامه به ظرفیت مطلوب شورای هماهنگی روابط عمومی های استان برای تقویت ارتباط با رسانه ها و مردم اشاره کرد و گفت: در دستگاه های اجرایی روابط عمومی های فعال و پویا با پاسخگویی و اطلاع رسانی مطلوب، نقش موثری در ایجاد تفاهم با مردم و درک مناسب از شرایط دارند و بر این اساس با بهره مندی از منابع انسانی توانمند، متعهد و متخصص در صدد هستیم جایگاه روابط عمومی ها را در فرآیندهای تصمیم گیری در دستگاه های اجرایی تقویت نماییم.
مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمانشاه در ادامه برخی وظایف حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات را در دستگاه های اجرایی یادآور شد و افزود: اجرای سیاست های اطلاع رسانی، روشنگری و شفافیت، افکارسنجی و تدوین نظام ارتباطی با مردم با همکاری نهادها و تشکل های مردم نهاد و احزاب می تواند به شیوه ای موثر انجام شود و باید از ظرفیت تشکل های مردمی در حوزه اطلاع رسانی استفاده شود، زیرا دریافت انتظارات و خواسته های مخاطبین به نوعی هنر مردم داری است و باید فرهنگ سازی شود.
خسروی به لزوم تثبیت و تقویت نقش روابط عمومی در دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: این موضوع اساسی ترین و بدیهی ترین مرحله در فرآیند اطلاع رسانی موفق است و روابط عمومی در صورت برخورداری از موقعیت حرفه ای و مناسب می توانند اهداف مطروحه را محفق سازند و به نوعی ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب منوط به درک صحیح از وظایف روابط عمومی توسط مدیران است.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های کرمانشاه در ادامه برگزاری نشست های هم اندیشی را با رویکرد تولید محتوا و زایش فکری توسعه محور برای خدمتگزاری به مردم یک ضرورت دانست و گفت: در شرایط کنونی که به دلیل شیوع کرونا، امکان تعامل رو در رو و برگزاری جلسات میسر نیست با استفاده کارآمد از ظرفیت فضای مجازی، گفت و گو با همکاران ادامه می دهیم و امکان تسریع در پاسخگویی به مخاطبین را نیز فراهم کرده ایم.
مدیرکل روابط عمومی استانداری به شیوه ارزیابی فعالیت های حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر تدوین چارچوبی برای ارزیابی شاخص های عملکرد تدوین شده، ضرورت دارد فرآیند خود ارزیابی در دستور کار همه همکاران قرار گیرد و با یک ارزیابی دقیق و در مقاطع زمانی مختلف در قالب برنامه ریزی منسجم و مبتنی بر فرآیند بازخورد امکان انجام اقدامات اصلاحی نیز فراهم شود تا به سمت تحقق اهداف با گام های صحیح حرکت کنیم.