دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
فرماندار تبریز:
عجب شیر پرس - فرماندار شهرستان تبریز گفت: طرح‌های مختلف مقابله با گسترش بیماری کرونا بدون همکاری و کمک شهروندان موفق نمی‌شود.
مقابله با کرونا بدون همکاری شهروندان موفق نمی‌شود

عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، بهروز مهدوی در بازدید از اجرای رزمایش سلامت زیستی برای مقابله با بیماری کرونا در تبریز، افزود: با توجه به افزایش تلفات و مبتلایان کرونا، برای ریشه ‌کنی این ویروس نیازمند همیاری عمومی شهروندان هستیم تا حداقل فرصتی برای کمک به بیماران بستری و کادر درمان پیش بیاید.

وی ابراز امیدواری کرد آحاد مردم با از استفاده از ماسک، خانه ‌نشینی، رعایت فاصله اجتماعی و یا تعطیلی مغازه‌ها برای ریشه کنی ویروس منحوس کویید ۱۹ به کار بگیرند تا در آینده و با فرا رسیدن فصل سرما مشکلات چند برابر نشود.

مهدوی با قدردانی از تلاش های بسیج برای آگاه سازی و خدمات رسانی به مردم در زمینه مبارزه با کرونا، اظهار داشت: بسیج و سپاه همچون تمامی عرصه ها در عرصه سلامت و بهداشت نیز حضور چشمگیر و مؤثری داشته است و باید این حضور همچنان تداوم یابد.

وی با اشاره به نقش بزرگ بسیج در ریشه کنی سریع بیماری هایی چون فلج اطفال در ایران، ادامه داد: همه ما می دانیم موفقیت های اینچنین مرهون بسیج است و بسیار امیدواریم تا ویروس کرونا نیز با تلاش های سیستم بهداشتی و درمانی و بسیج هر چه سریع تر ریشه کن شود.

رییس ستاد مقابله با کرونای شهرستان تبریز گفت: در شرایط کرونایی نقش بسیج در حوزه آموزش و فرهنگ سازی، پیشگیری و کمک های مؤمنانه تأثیر قابل توجهی در کنترل کرونا و تبعات آن داشته است و باعث ثمربخش شدن زحمات کادر بهداشت و درمان می شود.

مهدوی با بیان اینکه قرارگاه های عملیاتی منطقه ای مبارزه با کرونا در مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز راه اندازی شده است، اضافه کرد: این قرارگاه با عضویت شهرداری، شبکه بهداشت، بسیج، نیروی انتظامی و اتاق اصناف فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی سوق دادن سیاست های مقابله با کرونا در محلات را مهمترین عامل کاهش سرعت انتشار آن دانست و تاکید کرد: رویکردهای مقابله ای باید محله محور باشد و در کلانشهری مثل تبریز که بیش از ۴۵ درصد جمعیت آذربایجان شرقی را در خود جای داده است باید از توان مردمی محلات مختلف بهره برد.

مهدوی گفت: در این زمینه با توجه به تقسیم بندی تبریز به ۱۰ منطقه شهرداری می توان از ظرفیت شهرداری ها استفاده کرد و محلات مختلف را در قالب مناطق شهری برای مقابله با ویروس کرونا فعال کرد که در این زمینه هماهنگی و تعامل بین دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری و شهرداری ضروری است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: