چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
عجب شیر پرس _ فرماندار خداآفرین از اصابت ۵۰ راکت جنگی از مناقشات قره‌باغ به اراضی و روستا‌های این شهرستان خبر داد و گفت: ۳۲ واحد مسکونی در جریان جنگ قره‌باغ در روستا‌های خداآفرین خسارت دیدند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان، امیری‌راد  فرماندار خداآفرین با اشاره به خسارت راکت‌ها و خمپاره‌های سرگردان ناشی از جنگ قره‌باغ به برخی از روستا‌ها و مزارع کشاورزی شهرستان خداآفرین گفت: به بار آمدن خسارت از ناحیه اصابت راکت‌ها و خمپاره‌های سرگردان در پی مناقشات جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه‌  قره‌باغ اتفاقی نادر و استثنایی است.
او افزود: جبران خسارت‌های وارده به واحد‌های مسکونی مرزنشینان خداآفرینی را از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیگیر هستیم و از  دادستان خداآفرین خواسته‌ایم تا به عنوان مدعی‌العموم و از طریق مقامات بالادستی موضوع جبران خسارت را از کشور‌های طرفین پیگیری شود.
فرماندار خداآفرین بابیان اینکه جبران خسارت‌های جنگ قره‌باغ در خداآفرین را از طریق شورای تأمین آذربایجان شرقی و کشور پیگیری می‌کنیم، گفت: از سه جهت پیگیری جبران خسارت‌ها هستیم؛ البته اولویت اولمان حل مشکلات ۲ خانواده‌ای است که واحد مسکونی آنها بر اثر اصابت راکت‌های جنگی از آن‌سوی مرز به طور کامل تخریب شده است.
امیری‌راد  گفت: در گزارش‌های اولیه ما تخریب ۲ واحد مسکونی تخریب شده اند و مابقی خسارت‌های جزئی داشته‌اند و هنوز در گزارش اولیه ارزش ریالی خسارت‌ها را برآورد نکرده‌ایم و نیاز است که با اکیپ کارشناسی میزان خسارت جنگ قره‌باغ در روستا‌های خداآفرین مشخص شود.
او گفت:  تاکنون ۳۲ واحد مسکونی بر اثر اصابت راکت‌های سرگردان از جنگ قره‌باغ در خداآفرین خسارت دیده‌اند و به بخشی از اراضی کشاورزی و خودروی مرزنشینان نیز خسارت‌هایی وارد شده است.
امیری‌راد گفت: از زمان آغاز درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ تا به امروز؛ ۵۰ راکت سرگردان به روستاها، اراضی کشاورزی و مرتعی محدوده شهرستان خداآفرین اصابت کرده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: