پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
عجب شیر پرس _ مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون ۵۷ هزار و ۷۴ نفر از رانندگان وسایل نقلیه استان زیر پوشش این سازمان هستند.
بیش از ۵۷ هزار راننده آذربایجان‌شرقی زیر پوشش تامین اجتماعی هستندبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان، سمساری مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت:از مجموع ۵۷ هزار و ۷۴ نفر تعداد ۳۴ هزار و ۳۹۰ نفر را رانندگان برون شهری و ۲۲ هزار و ۶۸۴ نفر را نیز رانندگان درون شهری شامل می‌شود که از خدمات درمانی و بیمه‌ای تامین اجتماعی بهره مند می‌شوند.
او گفت: پرداخت به موقع حق بیمه با دقت در تاریخ برگ‌های پرداخت حق بیمه در جهت بهره مندی به هنگام از خدمات و نیز معافیت‌های قانونی افراد تحت پوشش مورد تاکید تامین اجتماعی است تا بدین طریق مشکلی برای سازمان و افراد تحت پوشش به وجود نیاید.
سمساری با بیان اینکه رانندگان درون شهری و برون شهری بر اساس ضوابط  و مقرر می‌توانند تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته و از مزایا و تعهدات قانونی این سازمان برخوردار شوند، گفت: کلیه رانندگان قبلی فارغ از نوع قرارداد بیمه، نوع وسیله نقلیه و محل فعالیت، در اجرای قانون بیمه‌های اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری و بین شهری که تا پایان شهریور سال ۹۷ دارای سوابق بیمه پردازی رانندگان بوده اند، می‌توانند از قوانین تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.
او گفت: در این راستا و در صورت پرداخت ۵‏‏/۱۳ درصد حق بیمه در مهلت مقرر قانونی، این بیمه شدگان می‌توانند از ۵‏‏/۱۳ درصد سهم دولت و هدفمندسازی یارانه‌ها در دوره‌های اعتبار کارت هوشمند اعم کارت فعالیت یا اشتغال، به شرط فعالیت در امر حمل و نقل عمومی و احراز سایر شرایط مقرر در قانون بیمه اجتماعی رانندگان و آیین نامه اجرایی مربوطه، برخوردار شوند.
سمساری با تاکید بر اینکه بر اساس قوانین برنامه توسعه، بار مالی ناشی از تصویب قوانین و مقررات باید از جانب دولت و مراجع ذیربط تامین و تخصیص یابد، گفت: جذب بیمه شدگان جدید مشمول کمک دولت و منوط به تامین اعتبار لازم خواهد بود.
او گفت: هیچ گونه محدودیتی در عقد قرارداد بیمه با متقاضیان در سازمان تامین اجتماعی وجود نداشته و پیشنهاد می‌شود رانندگان در چارچوب قوانین بیمه رانندگان، بیمه حرف و مشاغل آزاد و یا بیمه اختیاری تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته و در ادامه بیمه پردازی، در صورت ابلاغ مصوبات جدید، از معافیت‌های تعیین شده نیز بهره‌مند شوند.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی مجموع بیمه شدگان این سازمان را ۶۹۷ هزار و ۲۰۴ نفر اعلام  کرد و گفت: از این تعداد ۳۹۱ هزار نفر بیمه شده اجباری،۲۷۱ هزار نفر بیمه شده خاص، ۴۴ هزار و ۹۵۳ نفر بیمه قالیباف، ۱۱ هزار و ۲۳ نفر بیمه بیکاری و ۴ هزار و ۴۵۳ نفر توافقی هستند.
هم اکنون در آذربایجان شرقی ۲۸۳ شرکت حمل و نقل کالا، بیش از ۳۲ هزار راننده وسایل نقلیه باری، تعداد ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر و ۶ هزار راننده وسایل نقلیه مسافری فعالیت می‌کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: