پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
معاون اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، ایجاد و راه اندازی دفاتر ازدواج آسان در شهرستان های این استان را لازم و ضروری دانست.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، لیلا جاویدان روز دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان، افزود: ترویج و فرهنگ سازی در راستای ترویج جوانان به امر ازدواج نه تنها در کلان شهرها بلکه در شهرستان ها و روستاها نیز باید در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد که در این زمینه نیازمند همکاری فرمانداری ها هستیم.
وی ادامه داد: دفاتر ازدواج آسان می تواند با حمایت سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی در راستای افزایش علاقمندی جوانان به امر ازدواج نقش تاثیرگذار و تعیین کننده ای ایفا کنند.
جاویدان با اشاره به آغاز فعالیت مجمع خیرین ازدواج در استان، گفت: این مجمع به همت خیرین استانی پا گرفته و امروز باید شهرستان ها نیز وارد کار شده و مجامع این چنینی را تشکیل دهند.
وی اظهار کرد: راه اندازی و جلب مشارکت برای تاسیس مراکز ازدواج آسان و خانواده در سطح شهرستان ها می تواند سهم بسزایی در افزایش ازدواج و کاهش طلاق در استان داشته باشد.
جاویدان با تاکید بر ضرورت تشکیل و تشویق جوانان برای تاسیس سازمان های مردم نهاد در شهرستان ها و روستاها، گفت: هر کدام از شهرستان ها باید دارای حداقل سه سازمان مردم نهاد (سمن) باشند و تاکید ما در ایجاد سمن ها تخصص گرایی است.
وی، راه اندازی انجمن مشورتی جوانان، راه اندازی انجمن دوستی جوانان روستایی، ساماندهی برای شاغلین مجرد و برگزاری کارگاه های آموزشی جهت ترغیب به ازدواج و شناسایی جوانان نمونه و برتر و تجلیل از جوانان را از جمله برنامه هایی بیان کرد که باید فرمانداری ها به آن توجه ویژه داشته باشند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: