سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
عجب شیر ما - نخستین کنگره شهدای ورزشکار آذربایجان شرقی همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در تبریز برگزار می شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی روز دوشنبه در دومین نشست ستاد کنگره شهدای ورزشکار آذربایجان شرقی، با اعلام این خبر، افزود: شهدای ورزشکار پهلوانان عرصه ورزش، جهاد و عشق به ولایت و رهبری هستند و آرامش و آسایش امروز ما در روزهای بحرانی منطقه حاصل جانفشانی شهدای گرانقدر است.
وی اظهار کرد: ورزشکاران استان شهدای زیادی را برای پیروزی در جنگ تحمیلی، حفظ دین اسلام، کیان انقلاب و دفاع از مرز و بوم تقدیم کردند و امروز ورزشکاران که بیشتر از قشر جوان و نوجوان جامعه هستند باید درس رشادت، دلیری و آزادمردی را از شهدا بیاموزند.
اسبقیان، هدف از برگزاری کنگره شهدای ورزش استان را ارتقای اخلاق در سطح جامعه ورزش عنوان کرد و گفت: هدف ما از برگزاری این کنگره در استان ارتقای سطح اخلاق در ورزش و برطرف شدن چالش ها در فرهنگ ورزشی است.
وی افزود: برگزاری این کنگره فرصت خوبی است تا جامعه ورزشی نگاهی به درون خودش داشته باشد و شهدایی را که زمانی ورزشکار بودند، اما با فداکاری و از خودگذشتگی جان خود را فدا کردند، بهتر بشناسد و با آنها ارتباط برقرار کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در این نشست اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را قابل تقدیر دانست و افزود: تعالی و رشد غنی فرهنگی جامعه در توسعه فرهنگ شهادت و ایثارگری است .
قاسم صمدیان گفت: فرهنگ و سیر و سلوک و نوع نگاه شهدای ورزشکار را باید در این کنگره به جوانان و ورزشکاران نشان دهیم و بازمهندسی سلوک شهداء هدف کنگره خواهد بود.
راه اندازی دبیرخانه دائمی، تجلیل از شهدای مدافع حرم به خصوص شهیدان ورزشکار محمودرضا بیضایی و عباس عبداللهی، ساخت تندیس شهدا، تهیه کتاب خاطرت شهدای ورزشکار، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای ورزشکار، فراخوان شعر و مقاله برای کنگره ، اهدای مدال و کاپ به فرزندان شهدای ورزشکار، برپائی نمایشگاه عکس شهدای ورزشکار، رونمایی از تمبر کنگره، برگزاری مسابقات ورزشی برای خانواده شهدای ورزشکار و تهیه فیلم های مستند و نرم افزارهای کنگره از مصوبات این نشست بود.
برچسب ها: کنگره شهدا ، ورزشکار
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: