سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
فرماندار:
عجب شیر پرس - فرماندار شاهین‌دژ گفت: افزایش آمار تعداد مبتلایان به بیماری کرونا و فوتی‌های ناشی از ویروس کویید-۱۹ در این شهرستان در روزهای اخیر به مرحله نگران کننده‌ای رسیده است.
شیوع کرونا در شاهین‌دژ نگران کننده است

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، ایوب آذین‌پور  در جلسه پیشگیری از شیوع کرونا در این شهرستان اظهار داشت: مراجعه به بیمارستان و آمار بستری‌شدگان در یک ماه گذشته فشار مضاعفی را به کادر درمانی این شهرستان وارد کرده که ادامه این روند انرژی نیروی پزشکی را تخلیه خواهد کرد.

وی با تاکید بر آگاه‌سازی و آموزش همگانی در راستای کنترل کرونا، افزود: فرهنگ‌سازی در خصوص اجبار بودن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا باید مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار گیرد تا زمینه کنترل این ویروس فراهم شود.

فرماندار شاهین‌دژ اظهار داشت: بهترین و کلیدی‌ترین راه برای مصون ماندن در برابر ویروس کرونا رعایت توصیه‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمع‌ها است.

آذین‌پور با اشاره از اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: شرایط و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ارگان‌های مربوطه ارسال شده و مدیران نیز باید در امر نظارت بر این امر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه تجمع‌های خانوادگی و مراسم‌های گروهی بیشترین عامل شیوع بیماری کرونا است، افزود: برای پیشگیری از انتشار بیش از پیش ویروس کرونا و در امان ماندن از این بیماری باید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی به ویژه در مکان‌های سرپوشیده به دقت رعایت شود.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ این شهرستان از جمله نخستین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بود که شیوع بیماری کرونا در آن تثبیت شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: