جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
اسماعیل سعیدی :
عجب شیر ما - مهندس محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اقدام حکومت آل سعود در به شهادت رسانیدن آیت الله باقر النمر را بر روابط تهران ریاض موثردانست و این عمل را جنایتی ضد انسانی و ضدبشری بر شمرد.

به گزارش خبرنگار عجب شیر ما، مهندس محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اقدام حکومت آل سعود در به شهادت رسانیدن آیت الله باقر النمر را بر روابط تهران ریاض موثردانست و این عمل را جنایتی ضد انسانی و ضدبشری بر شمرد.

وی افزود: اقدام حکومت آل سعود در راستای تحریک عصبیت‌های مذهبی و تشدید اختلافات مذهبی انجام گرفت و با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مستضعفین و مظلومین جهان بوده است، بدیهی است در این زمینه بی تفاوت نخواهد بود و این اقدام قطعا بر روابط دو کشور تاثیر خواهد گذاشت.

سعیدی ضمن بیان غیر انسانی دانستن عملکرد آل سعود در به شهادت رسانیدن آیت الله نمر اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید در برابر این عمل ضدبشری عکس العملی قاطع نشان دهد چرا که رژیم آل سعود همواره نشان داده است تابع زور است و اساسا این موضوع در ماجرای منا، به وضوح دیده شد. به کرات شاهد بوده‌ایم چنانچه با رژیم آل سعود با نرمش تعامل شود، این رژیم از نرمش در عمل ما سوء استفاده خواهد کرد و هنگامی که با صلابت و قدرت با این رژیم برخورد کنیم قطعا کوتاه خواهد آمد، مثال بارز آن را نیز می‌توان وارد شدن مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در ماجرای منا دانست، هنگامی که رهبری معظم انقلاب در این موضوع ورود کردند و با صلابت در برابر رژیم آل سعود ایستادند، مقامات ریاض از موضع قبلی خود کوتاه آمدند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: برخورد قاطعانه با عربستان سعودی به معنای عدم رعایت حسن همجواری در رابطه با سایر همسایگان نیست بلکه این موضوع بیان گر عمق دشمنی رژیم آل سعود در 37 سال گذشته نسبت به جمهوری اسلامی ایران است. رژیم حاکم بر ریاض طی این سال‌ها همواره سعی در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران داشته است و هیچ گاه آل سعود در طی سال‌هایی که از عمر با برکت انقلاب اسلامی گذشته است، دست دوستی به سوی جمهوری اسلامی ایران و مردم ما دراز نکرده است.

وی درپایان افزود: عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور می‌بایست همواره با رعایت سه اصل حکمت، عزت و مصلحت تنظیم شود و بر این اساس در عرصه جهانی و منطقه‌ای عمل نماید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: