پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
استاندار آذربایجان شرقی
عجب شیر پرس - استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ایمنی در شهر و با اشاره به سکونت ۴۵ درصد از جمعیت استان در این شهر، گفت: تبریز نیازمند ایمن‌سازی است، زیرا که این شهر هر لحظه آبستن حوادث مختلف است.
تبریز نیازمند توجه جدی به ایمن‌سازی است

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی در دیدار مدیرعامل و معاونان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با وی به مناسبت روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی، اظهار کرد: عملکرد سازمان آتش‌نشانی در ۲ سال گذشته بی‌نظیر بوده و شایسته قدردانی است.
 
وی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی بازار تاریخی تبریز در اردیبهشت سال گذشته، گفت: این حادثه با حضور به‌موقع و از خودگذشتگی آتش‌نشانان در کمتر از پنج ساعت مهار شد، در حالی که آتش‌سوزی قبلی در سال ۱۳۸۸، در مدت ۴۸ ساعت مهار شده بود.
 
پورمحمدی افزود: نصب شیرهای آتش‌نشانی بعد از حادثه ۸۸ نیز در این زمینه تاثیرگذار بود و نشان داد که تقویت سیستم ایمنی تا چه اندازه می‌تواند از عمق حوادث بکاهد.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه حوادثی مانند پلاسکو، ایکی‌قاپیلار و آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران باید مایه درس‌آموزی باشد، افزود: متاسفانه تا زمانی که حادثه‌ای اتفاق نیفتد موضوع ایمن‌سازی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
 
پورمحمدی اضافه کرد: ایمن‌سازی شهری نیازمند مطالعات عمیق درباره سیستم‌های ایمنی است که بر اساس آن می‌تواند متناسب با شرایط هر منطقه اقدام به ایجاد پایگاه و استقرار امکانات و تجهیزات مناسب کرد.
 
وی، تقویت سیستم‌های هشدار و پایش ایمنی در ساختمان‌ها و مراکز شهری را ضروری دانست و بر حمایت کامل مدیریت ارشد استان از سازمان آتش‌نشانی برای غربال‌گری ایمنی شهری تأکید کرد.
 
استاندار آذربایجان شرقی، آموزش را مهم‌ترین اصل در ارتقای ایمنی شهری دانست و گفت: تمام شهروندان باید نسبت به این امر احساس مسئولیت کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: