پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر پرس _ استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که بحران کم آبی، جدی است و باید به فکر تأمین منابع پایدار آبی در استان باشیم، افزود: شیوع بیماری کرونا و حساسیت مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، باعث شد که میزان مصرف آب خانگی در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش از 30 درصد افزایش یابد.
بحران کم آبی، جدی استبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا،  محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فضای سبز تبریز، با اشاره به آغاز نهضت توسعه فضای سبز از دو سال گذشته، گفت: خوشبختانه در این دو سال اقدامات بسیار خوبی توسط شهرداری تبریز انجام شده و نقشه‌های مورد نیاز در این بخش، به‌روزرسانی شده است.
وی، بر حفظ باغات و فضاهای سبز در تبریز و سایر شهرهای استان تاکید کرد و اهتمام جدی شهرداری‌ها و دستگاه‌های مسئول را در این زمینه خواستار شد.
وی با تاکید بر حساسیت و تلاش همه دستگاه‌های مسئول برای حفظ فضای سبز و جلوگیری از تغییر کاربری آن‌ها، افزود: در گذشته‌ای نه چندان دور، صدها باغ شناسنامه‌دار در تبریز وجود داشت که بسیاری از آن‌ها در سایه غفلت و بی‌توجهی، نابود شده است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به طرح شهرداری تبریز برای استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز، اظهار کرد: این طرح، نقش مهمی در کاهش استفاده از منابع آب زیرزمینی مانند قنات‌ها و چاه‌ها خواهد داشت.
وی اضافه کرد: طرح آبیاری فضای سبز با پساب، باید با دقت و توجه ویژه تمامی دستگاه‌های مسئول مورد بررسی قرار گرفته و طرح اجرایی آن تا دو هفته آینده در یک کمیته فنی و اجرایی متشکل از شهرداری، شرکت آب و فاضلاب، شرکت آب منطقه‌ای، استانداری و فرمانداری نهایی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات استان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: 650 میلیون مترمکعب آب در دی ماه امسال از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.
پورمحمدی افزود: با انتقال این مقدار آب به دریاچه ارومیه، بخش اعظمی از آب مورد نیاز برای تثبیت و احیای دریاچه، تامین می‌شود و در آینده نه چندان دور، نیاز دریاچه به انتقال پساب، کاهش خواهد یافت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، شهردار و رئیس شورای شهر تبریز، مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان نیز در این جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص حفظ فضای سبز و تمهیدات لازم برای استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز تبریز پرداختند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: