يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
عجب شیر پرس _ رئیس شورای اسلامی شهر سردرود گفت : چین به عنوان قطب عظیم صادر کننده جهان، از وارد کنندگان تابلو فرش های سردرود محسوب می شود.
به گزارش عجب شیر پرس، آرزو مبصر ، رئیس شورای شهر سردرود، با اشاره به توانایی های این شهر در تولید و صادرات تابلو فرش، گفت:  سردرود یکی از معدود شهر هایی است که اکثر شهروندانش یا هنرمند هستند یا هنردوست. نقاشان، عکاسان و در نهایت تولیدکنندگان تابلو فرش های این شهر،  اکثرا  شهرت جهانی دارند و سال هاست درآمد مردم از این طریق است.
مبصر در ادامه افزود: در شرایط اقتصادی کنونی کشورکه در وضعیت نابسامان به سر می برد، هنر تابلو فرش،  هم زمینه اشتغال را برای جوانان آماده کرده است و هم هنر اصیل ایرانی را برای سایر کشور ها صادر کرده است.
وی در خصوص توسعه این هنر خاطر نشان کرد:  در مورد توسعه این هنر، تفاهم نامه هایی با دانشگاه هنر تبریز و سایر نهاد ها بسته شده است و با توجه به وضعیت اقتصادی و تحریم ها که میزان صادرات این فرش ها کاهش یافته است می توان گفت، چین که به عنوان صادر کننده عظیم محصولاتش در دنیا شهرت دارد، از وارد کنندگان تابلو فرش های سردرود می باشد. با این وجود تابلو فرش سردرود باید در یونسکو ثبت شود تا در کل جهان دیده شود که به همین منظور مذاکراتی  با مدیر کل سازمان میراث فرهنگی انجام شده است و شروع کار صورت گرفته است.
رئیس شورای شهر سردرود در رابطه با جایگاه بانوان در مقام های مختلف اجتماعی اذعان کرد: در تاریخ آذربایجان بوده اند زنانی که اقدامات بسیار مهمی انجام داده اند و یا در نهضت عاشورا، حضرت زینب (س) با رشادت ها و صداقت های خود نشان دادند که بانوان می توانند نقش بسیار موثری در وقایع داشته باشند. همانطور که در شناساندن واقعه عاشورا و استمرار نهضت حسینی قطعا بانوانی چون حضرت زینب (س) بیشترین نقش را داشته اند و در دین اسلام نیز جایگاه بانوان بسیار مورد تاکید واقع شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: